Meni Zapri

Minister Počivalšek: nujna je sprememba lastniške strukture turističnih podjetij

Cveta Potočnik, 20. december 2017 – Na srečanju z novinarji je Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo ne prvič poudaril, da je več kot 40 odstotno državno lastništvo hotelskih in turističnih podjetij velik problem slovenskega turizma. Cilj je popolna privatizacija teh podjetij, sprva njihova koncentracija v okviru Slovenskega državnega holdinga, njihovo upravljanje, ki mora zagotoviti boljše finančne rezultate, zatem pa je treba najti odgovorne lastnike, da se ne bi ponovile nekatere negativne zgodbe, kakršne so se z obalnimi hoteli.

Rast števila prihodov in prenočitev ter že več kot 2 milijardi evrov priliva, ki ga je Slovenija ustvarila z izvozom potovanj in počitnic je po drugi strani seveda zelo pozitivna. Poleg tega je pomembno, da je bila letos sprejeta Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma 2017 – 2021, da je bilo pripravljenih več predlogov zakonov s področja turizma, da so bili objavljeni javni razpisi za sofinanciranje z evropskimi sredstvi in izvedene številne globalno odmevne tržno-promocijske aktivnosti Slovenske turistične organizacijeZakon o Kobilarni Lipica, ki je bil na vladi že sprejet, februarja prihodnje leto pa naj bi ga obravnaval državni zbor, je po oceni Počivalška prav tako pomemben dosežek, saj predstavlja Lipica pomemben simbol slovenskega turizma. Za turistične ponudnike je zdaj poenostavljeno poročanje o gostih, za naravna zdravilišča pa je razmeroma ugodno razrešeno vprašanje koncesij.

Eva Štravs Podlogar, državna sekretarka na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, je predstavila spremembe na področju zakonodaje in tri javne razpise za področje turizma v skupni vrednosti dobrih 11 milijonov evrov.

Po besedah Maje Pak, direktorice Slovenske turistične organizacije, je bilo letošnje leto eno promocijsko najbolj intenzivnih, Sloveniji je bilo namenjenih izjemno veliko objav v vodilnih tujih medijih, hkrati pa sta slovenski turizem in STO prejela številne nagrade in priznanja. Zelena nit promocijskih aktivnosti v prihodnjih dveh letih bo kultura, vse pa naj bi zagotovili nadaljnjo boljšo prepoznavnost Slovenije in enakomeren prihod gostov skozi vse leto.