Meni Zapri

Sloveniji številne nagrade na turistični borzi ITB Berlin

Cveta Potočnik – Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak in njene sodelavke na letošnji Mednarodni turistični borzi ITB v Berlinu, ki se je končala danes, niso mogle skriti velikega veselja nad kar šestimi berlinskimi medvedi, skulpturami, ki predstavljajo štiri zlate in dve srebrni nagradi The Golden City Gate. STO je prejela tudi priznanje revije FVW za uvrstitev na prvo mesto destinacij Srednje Evrope.

Ljubljana in Bled sta prejemnici nagrad Sustainable Destinations 2019 Top 100Komen, Rogaška Slatina, Idrija, Koper in Podčetrtek pa so se uvrstili med 25 finalistov najboljših v Evropi.

Najboljše izbere mednarodna žirija

Nagrade The Golden City Gate na ITB že 19. leto podeljujejo za odličnost na področju promocijsko-komunikacijskih orodij v turizmu. Mednarodno žirijo sestavljajo strokovnjaki z različnih področij, med drugim  iz turizma, filmske industrije, trženja na področju hotelirstva, IT, glasbe, odnosov z javnostmi, oblikovanja, vključeni so tudi ministri, ambasadorji in javne inštitucije. V prijavljenih delih med drugim ocenjujejo koncept, kreativnost, sporočilno vrednost, vizualni učinek, čustva, primernost za določeno ciljno skupino in medij, za katerega so ustvarjena.

Maja Pak, direktorica in Alenka Pahor Žvanut, vodja sektorja za vsebinski digitalni marketing Slovenske turistične organizacije z nagradami z letošnje ITB, foto: Cveta Potočnik.

Potem ko je STO nagrade The Golden City Gate prejela že predlani in lani, je letos za to priznanje prijavila šest svojih projektov, za vse je prejela nagrade, ki izpostavljajo izjemne prispevke v multimedijskem komuniciranju v turizmu. To je velik uspeh za promocijo slovenskega turizma, saj je bilo v 24 kategorijah prijavljenih 148 del iz 35 držav.

Mednarodna žirija je STO podelila štiri zlata odličja

Prvo je prejela v kategoriji digitalnih kampanj za Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo. S to kampanjo je STO pozivala prebivalce Slovenije in njene obiskovalce, naj o Sloveniji v svojih družbenih medijih uporabijo ključno besedo #ifeelsLOVEnia, saj je bil cilj kampanje zbrati priporočila za oglede in doživetja predvsem manj znanih destinacij in produktov.

Na STO so še posebej veseli nagrade za digitalno kampanjo za Dva milijona razlogov, zakaj čutimo Slovenijo, foto: Cveta Potočnik.

Drugo zlato odličje je žirija v kategoriji inovacije namenila STO za uspešno izvedbo projekta Stories na Instagramu @feelslovenia, saj je na uporaben, razumljiv in privlačen način navdihovala za obisk različnih destinacij Slovenije.

V kategoriji tiskana promocija je žirijo prepričala publikacija Media kit, ki predstavlja pomembno promocijsko orodje za predstavitev ključnih produktov slovenskega turizma medijem, vplivnežem z družbenih omrežij in agencijam za odnose z javnostmi.

STO si je zlato prislužila še v kategoriji mednarodnih kampanj, in sicer za štiri videe Natural elements of Slovenia: Earth. Water. Fire. Air., ki so nastali v okviru večkanalne kampanje v partnerstvu z  National Geographicom. S konceptom štirih naravnih elementov pripovedujejo zgodbo o izjemnih lepotah Slovenije in vabijo k raziskovanju njenih butičnih doživetij, hkrati pa poudarjajo našo zavezanost trajnostnemu razvoju.

Srebrni odličji za predstavitev poti Alpe-Adria in vsebine na portalu STO

Prvo je dobila v kategoriji eko turizma za video spot Alpe Adria Trail, s katerim z zgodbo pohodništva po rajskem vrtu predstavlja bogastvo gastronomske, pokrajinske, kulturne različnosti poti Alpe Adria. Video je namenjen digitalni promociji in promociji na poslovnih dogodkih.

Drugo srebro pa je žirija namenila STO v kategoriji splet za novo navdihujočo vsebino na straneh vodilnih destinacij v okviru osrednjega portala slovenskega turizma www.slovenia.info. V sodelovanju z destinacijami iz štirih makro regij jo je STO zasnovala na osnovi produktnih in izkustvenih območij, s čimer je gostu olajšan izbor doživetij glede na njegovo zanimanje, čas in sredstva.

Strokovna revija FVW Slovenijo postavila za vodilno v Srednji Evropi

V okviru borze ITB Berlin je STO prevzela tudi priznanje revije FVW, vodilne nemške turistične strokovne revije, ki je Slovenijo postavila na prvo mesto na lestvici Vodilne destinacije Srednje Evrope 2019. Slovenija je med državami Srednje Evrope zmagala, ker je zabeležila največje povečanje števila nemških gostov v letu 2018, v zadnjih petih letih pa je tudi z nekaj manj kot 68-odstotno rastjo števila prenočitev nemških gostov prehitela druge države iz regije.

Rebeka Kumer Bizjak, predstavnica STO v Nemčiji prevzema priznanje revije FVW za prvo mesto na Lestvici destinacij Srednje Evrope 2019, foto Nino Verdnik
Lestvica vodilnih destinacij Srednje Evrope, foto: Cveta Potočnik

Ljubljana zmagala v kategoriji mest

Prvi dan so na ITB podelili nagrade najboljšim destinacijam s seznama Global Top 100 Sustainable Destinations. Ljubljana je letos zmagala v kategoriji mest in prejela nagrado za najboljšo prakso – izvedbo Borze lokalnih živil.

Žirija je kot tri kriterije za izbor Ljubljane upoštevala: trajnostno oceno Ljubljane pri Green Destinations (njeno zlato priznanje Green Destinations Gold Award), izpeljavo inovativnega projekta Borze lokalnih živil in možnost uporabe takšne prakse tudi drugod.

Borza lokalnih živil je bila v letu 2018 izvedena dvakrat, februarja in novembra. Na pobudo Turizma Ljubljana, Odseka za razvoj podeželja MOL, Regionalne razvojne agencije Ljubljanske urbane regije (RRA LUR), Kmetijsko Gozdarskega Zavoda Ljubljana in v sodelovanju z zavodom EKOmeter so se na enem mestu zbrali pridelovalci živil iz Ljubljane in regije Osrednja Slovenija ter potencialni kupci iz javnega in zasebnega sektorja.

Gre za nadaljevanje projekta Zelene nabavne verige, ki poteka od leta 2015 in s katerim Turizem Ljubljana v sodelovanju z Oddelkom za varstvo okolja Mestne občine Ljubljana, Tovarno trajnostnega turizma GoodPlace in zadrugo Jarina povezuje pridelovalce lokalnih živil s hotelirji in gostinci ter jih tako vzpodbuja, da v svojih kuhinjah uporabljajo 100% lokalno pridelana živila.

Slovenijo čutim. Na svoj način.

Predstavitev slovenskega turizma je bila na letošnji ITB zasnovana v skladu z nagovorom »Slovenijo čutim. Na svoj način.« ali »I FEEL SLOVENIA. My Way.«, ki izpostavlja posameznikovo občutenje Slovenije. V Berlinu je bila v ospredju kulturna in gastronomska ponudba Slovenije. Na povečanem razstavnem prostoru se je v organizaciji STO predstavilo 35 ponudnikov in destinacij, glavni partner predstavitve Slovenije pa je bila Kobilarna Lipica.

Glavni partner predstavitve Slovenije na ITB je bila letos Lipica, foto: Cveta Potočnik.
Poudarek predstavitve slovenskega turizma je bil na kulinariki in kulturi, foto: Cveta Potočnik
Slovenski razstavni prostor na ITB 2019, foto: Cveta Potočnik

Naslovna fotografija: Nino Verdnik za STO