Cveta Potočnik – V Podčetrtku poteka tridnevna Slovenska turistična borza, najpomembnejši poslovni dogodek slovenskega turizma. Na njem letos sodeluje 400 udeležencev, od tega 155 tujih podjetij iz 37 držav, kar 72 odstotkov izmed njih je letos prvič na borzi. Največ tujih udeležencev iz Evrope prihaja iz Italije, Nemčije in Francije, iz oddaljenih držav pa iz Združenih držav Amerike.
Slovenska turistična organizacija (STO) z organizacijo borze slovenskim turističnim ponudnikom omogoča sklepanje konkretnih poslov s ključnimi kupci iz Evrope in oddaljenih dežel, tuji udeleženci pa ob sklepanju poslov spoznavajo Slovenijo in njeno turistično ponudb.
Samo na današnji borzni dan je potekalo več kot 3500 poslovnih sestankov in srečanj, letošnja novost pa so tudi neformalna srečanja v izjemno prijetno urejenem družabnem prostoru. Novost je tudi, da so se nekaterih študijskih poti pred borzo udeležili skupaj domači ponudniki in tuji organizatorji potovanj, tujci pa se lahko udeležijo tudi različnih doživljajskih programov.
Tako so danes Slovensko turistično borzo na novinarski konferenci predstavili minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek, državna sekretarka na MGRT Eva Štravs Podlogar in direktorica STO mag. Maja Pak, spregovorili pa so tudi o aktualnem dogajanju v slovenskem turizmu.
Sedanja vlada podpira privatizacijo hotelov v državni lasti v skladu z aktualno turistično strategijo
Kot je dejal minister Zdravko Počivalšek je borza eno izmed orodij na področju trženja za doseganje osnovnega cilja Strategije trajnostne rasti slovenskega turizma, to je leta 2021 ustvariti 4 milijarde evrov od izvoza potovanj. Vmesni rezultati kažejo, da je to mogoče, saj so se v zadnjih dveh letih prihodki povečali za pol milijarde evrov in znašali lani 2,7 milijarde evrov. Znova je poudaril, da brez doseganja večje dodane vrednosti v turizmu cilja strategije ne bo mogoče doseči in bil odločen: «Prestrukturiranje hotelskih podjetjih v državni lasti je nujno. Privatizirati jih ne smemo niti prehitro, niti prepoceni niti napačnemu lastniku. Marsikdo vidi le lastno korist, apetiti so zelo močni, vztrajam, da morajo biti hoteli prodani odgovorno, v korist države, podjetij in njihovih zaposlenih.«
Na vprašanje, ali privatizacijo 70 odstotkov hotelskih kapacitet v državni lasti, kakršna je predvidena s turistično strategijo, podpira tudi sedanja vlada, je minister Počivalšek odgovoril pritrdilno.
Sredstva za investicije in razvoj novih produktov so
Poleg 160 milijonov evrov posojil pod ugodnimi pogoji, ki jih za turistično infrastrukturo zagotavljajo banke, so se turistična podjetja lahko prijavila tudi na različne razpisi gospodarskega ministrstva, in se bodo tudi tudi. Podrobnosti je predstavila Eva Štravs Podlogar: »V zadnjih dveh letih smo na ministrstvu s 16,7 milijoni evrov podprli 117 projektov. S tem smo spodbudili razvoj novih turističnih produktov in vzpostavitev novih delovnih mest. Podprli smo podelitev okoljskih znakov in učinkovitejšo celostno trženje ter digitalno promocijo vodilnih turističnih destinacij Slovenije. Ministrstvo bo letos objavilo tri javne razpise v višini 38 milijonov evrov za energetsko sanacijo turističnih kapacitet in pridobitev okoljskih znakov ter za razvoj in promocijo integralnih produktov turističnih podjetij ter ponudbe vodilnih turističnih destinacij. Obenem bo ministrstvo pripravilo nov Zakon o gostinstvu, s čimer želi odpraviti nepotrebne administrativne ovire in druga bremena za gostince.«
Slovenija lahko letos pričakuje 3-odstotno rast turizma
Maja Pak za letos pričakuje nekoliko bolj umirjeno rast slovenskega turizma, na globalni ravni je napovedana 4-odstotna rast, na evropski 3-odstotna in približno takšno lahko pričakujemo tudi za Slovenijo. STO bo s promocijo v naslednjem obdobju nagovarjala ciljno skupino turistov, ki jih zanimajo ponudbe višjega cenovnega razreda, globalna digitalna kampanja pa bo potekala pod sloganom »Čutim Slovenijo. Po svoje.« Cilj je tudi geografska razpršenost turistov po vsej Sloveniji, pri organizaciji poslovnih dogodkov pa bodo dali poudarek izbrani kulinariki in inovativnim pristopom predstavljanja doživetij. Kot zelo uspešno je omenila sodelovanje z National Geographicom.
Letošnjo borzo gostita Občina Podčetrtek in Terme Olimia. Florjan Vasle, direktor Term Olimia je zadnje leto v družbi opisal kot uspešno in investicijsko intenzivno. Z investicijami so, kot je dejal, uspeli izboljšati kakovost storitev in to se odraža tudi na rezultatih, ki jih dosegajo. Ne nazadnje je denimo je bil Wellness Orhidelia letos že 10. leto zapored izbran za najboljši slovenski wellness.
Sodelovanje in povezovanje v turizmu je izjemno pomembno
Z besedami, da je občina Podčetrtek izrazito turistična občina, pa je svoj nagovor začel Peter Misja, župan občine Podčetrtek. Turistični razvoj in tudi veliko prepoznavnost destinacije pripisuje povezanosti in dobremu sodelovanju vseh, ki so vpeti v turizem, zdaj so naredili še korak dlje, preko občinskih meja, saj so pred nekaj dnevi občine Podčetrtek, Kozje in Bistrica ob Sotli sprejele enotno strategijo razvoja turizma do leta 2023. Potem ko so zgradili večnamensko dvorano, ki se je izkazala za zelo primerno tudi za sprejem takšne prireditve, kot je Slovenska turistična borza, na območju občine še naprej urejajo nove kolesarske in tematske poti, romarsko pot, tik pred dokončanjem pa je tudi razgledni stolp na Rudnici.
Američanka Mary Kelley navdušena nad Slovenijo
Izjemno pozitivne vtise o svoji udeležbi na Slovenski turistični borzi in po spoznavanju Slovenije na študijski poti je opisala Mary Kelley, svetovalka za turizem iz ameriške turistične agencije Carlson Wagonlit Travel in tudi članica Združenja Virtuoso, vodilnega omrežja turističnih agencij, specializiranih za luksuzna potovanja. »25 let že delam v turizmu, pa je Slovenija za mene pravo presenečenje, kaj vse ponuja, kako odlična vina, olivno olje, impresivno podzemlje v Postojnski jami … Ljudje so zelo prijazni. Sporazumevanje sploh ni težava, saj angleščino govori veliko ljudi. Predvsem pa, potovanje po Sloveniji je preprosto in varno. Varnost pa je danes zelo pomemben dejavnik.«
Fotografije: Cveta Potočnik