Meni Zapri

EDEN 2019: zmagovalec je Podčetrtek

Evropska komisija je za letošnjo krovno tematiko izbora Evropskih destinacij odličnosti (EDEN) določila temo ˝Turizem dobrega počutja˝. Letošnji finalistki sta Dolenjska in Podčetrtek, strokovna komisija pa je za zmagovalko in s tem nosilko naziva EDEN 2019 izbrala Podčetrtek.

Strokovno komisijo pod vodstvom prof. dr. Janeza Bogataja je med finalistkama letošnjega izbora najbolj prepričala destinacija Podčetrtek. V odločitvi strokovne komisije je zapisano: »Podčetrtek je značilen primer tako imenovane turistične industrije na mikro ravni, ki je močno povezana s Termami Olimia. Prijavitelji so strokovni komisiji predstavili tudi Občino Kozje, ki je povezana z biosfernim območjem in prireditvijo Praznik kozjanskega jabolka. Podčetrtek sicer ponuja nekaj že ˝klasičnih˝ vsebin in lokacij, kot so na primer domačija Amon, jelenja farma, čokoladnica, lekarna in samostan v Olimju, z izpostavitvijo zajtrka na domačiji Amon, ki je lahko šolski primer za zajtrke v dveh hotelih v Podčetrtku. Seveda pa dobro počutje ne pomeni le kulinarične ponudbe, ampak vse vsebine turističnega prizadevanja, ki jih je strokovna komisija vrednotila z vidika letošnje razpisane teme.«

Dolenjska se je letos uvrstila na drugo mesto med kandidati za naziv EDEN 2019, foto: visitdolenjsko

Na drugo mesto je strokovna komisija izbrala Dolenjsko in takole utemeljila izbor: »Dolenjska ima izjemen vsebinski potencial v turističnem razvoju Slovenije. Svoj razvoj gradijo na ustreznem številu mladih kadrov, ki jim je zelo jasna razvojna strategija turizma.«

Slovenska turistična organizacija bo obe finalistki, Podčetrtek in Dolenjsko intenzivno promovirala. V evropski družini več kot 140 destinacij odličnosti je z letošnjim letom zdaj že osem slovenskih: Podčetrtek, Koper, Brda, Laško, Idrija, Kolpa, Solčavsko in dolina Soče.

Projekt EDEN spodbuja trajnosti turizem

Evropske destinacije odličnosti je projekt Evropske komisije, ki od leta 2007 združuje kraje in območja, ki razvijajo okoljsko, kulturno in družbeno vzdržen turizem. Projekt spodbuja razvoj trajnostnega turizma v Evropi. Vsaki dve leti nagrajuje in promovira manjše in manj poznane destinacije, ki pa jih kljub njihovi majhnosti odlikuje bogata, lokalna in avtentična ponudba. V nekaj več kot desetih letih od prve izvedbe se je projekt razvil v evropsko mrežo krajev, ki turiste vabijo z edinstvenimi in pristnimi doživetji izven utečenih turističnih poti, hkrati pa si prizadevajo za okolju in lokalni skupnosti prijazen razvoj turizma. Namen mreže Evropskih destinacij odličnosti je povečati prepoznavnost nastajajočih evropskih destinacij, olajšati izmenjavo dobrih praks po vsej Evropi in spodbujati sodelovanje med izbranimi mesti in pokrajinami, ki se nahajajo v 27 državah članicah EU in v državah kandidatkah