Meni Zapri

Minister Zdravko Počivalšek – cilj je 4 milijarde evrov

Cveta Potočnik – Na Dnevih slovenskega turizma, ki so v preteklih treh dneh potekali v Grand Hotelu Union v Ljubljani, je bila letos vodilna tema, kako razvijati slovenski turizem v prihodnje, da se bo uspešno odzval na izzive in spremembe, ki se porajajo in dogajajo zelo hitro tako na strani povpraševanja kot turističnih storitev in tudi v svetu.

Zelo pozitivno je bila sprejeta novica, da bo prihodnje leto izšel najvplivnejši gastronomski vodnik Michelin tudi za Slovenijo. V okviru DST sta potekala tudi Gostinsko turistični zbor in prireditev Moja dežela – lepa in gostoljubna, včeraj zvečer pa so na svečani večerji podelili priznanja in nagrada za vidne dosežke v turizmu.

Organizatorji Dnevov slovenskega turizma, foto: Cveta Potočnik

Kulinarični vodnik Michelin prihaja v Slovenijo

Na novinarski konferenci in plenarnem zasedanju je Romain Perrier, direktor prodaje in marketinga Michelin, odločitev, da ta mednarodni kulinarični vodnik odslej izdajo tudi za Slovenijo, dejal, da je Slovenija nadvse vznemirljiva destinacija za gastronomske turiste. Napovedal je, da bodo Michelinov izbor najboljših slovenskih restavracij in talentov marca 2020 predstavili svetovni javnosti.

»Visoka kakovost gastronomije v Sloveniji za Michelin ni presenečenje, zdaj je le napočil čas, da jo predstavimo tudi našim bralcem. Na stičišču svetov je Slovenija unikatna destinacija z izjemnimi naravnimi danostmi in močno trajnostno zavezo, ki  omogoča pridelavo sestavin največje kakovosti. Talentirani slovenski chefi pa iz njih znajo pripraviti edinstvene kulinarične kreacije, » je še dejal Perrier.

Romain Perrier, direktor prodaje in marketinga Michelin, foto: Cveta Potočnik

Pomembna je tudi socialna trajnost

Na novinarski konferenci in v uvodnem nagovoru v plenarnem delu DST je Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo poudaril, da je glavni cilj slej ko prej doseči 4 milijarde evrov turističnega priliva do leta 2021. Ocenil je, da so cilji aktualne turistične strategije glede turističnega obiska in števila prenočitev na letni ravni sicer doseženi, ne pa tudi ključni cilj, da bo turizem v letu 2021 dosegel vsaj 3,7 milijarde evrov priliva. Letos se namreč obeta (le) 1,9 milijarde.

Po ministrovih besedah so potrebni novi produkti visoke dodane vrednosti, vlaganja v razvoj in investicije, boljše upravljanje destinacij in vlaganja v javno infrastrukturo, svoje pa mora narediti tudi država, predvsem pri usklajevanju raznih ukrepov med različnimi ministrstvi.

Minister Počivalšek je tudi dejal, da se korak po korak uresničuje prestrukturiranje hotelskih podjetij v državni lasti, čeprav je veliko odporov in interesov, ki skušajo to zaustaviti. Ob tem, da je tudi za turizem ključna digitalizacija, pa bo razen okoljske in ekonomske trajnosti v prihodnje dati velik poudarek tudi na socialni trajnosti.

33,6 milijona evrov za razvoj turizma v prihodnjih dveh letih

Med letoma 2017 in 2018 je država podprla evropsko financiranje 121 projektov na področju razvoja turistične infrastrukture in novih, nadgrajenih turističnih produktov.

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo bo v prihodnjih dveh letih za razvoj turizma namenilo 33,6 milijona evrov evropskih nepovratnih sredstev, ki bodo namenjena za energetsko sanacijo turističnih nastanitvenih kapacitet, razvoj novih integralnih turističnih produktov, razvoj in izdelavo master planov štirih vodilnih turističnih destinacij in energetsko sanacijo planinskih postojank.

Minister Počivalšek je komentiral tudi nedavno dogajanje na Turistično gostinski zbornici Slovenije v zvezi s projektom Strateško razvojno inovacijsko partnerstvo turizem (SRIPT), s katerim naj bi dosegli preboj na področju raziskav in razvoja za potrebe slovenskega turizma ter doseganje višje dodane vrednosti v tej panogi. Po njegovih besedah, bi morala zbornica, katere upravni odbor je pred nekaj dnevi sicer razrešil direktorico Klavdijo Perger, ukrepati že prej, saj je projekt SRIPT zelo pomemben za slovenski turizem

Svet in turizem se spreminjata

Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, foto: Janez Platiše

Izhodišče za predavanja in razprave o prihodnjih izzivih za slovenski turizem v okviru plenarnega dela DST in Slovenskega turističnega foruma je dala Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije (STO), ki je predstavila megatrende v spreminjajočem se svetu.

Gre za prerazporejanja politične in gospodarske moči iz zahoda na vzhod, iz ruralnega okolja v mesta pa tudi krepitev srednjega razreda, zlasti v nekaterih azijskih državah. Turistično gospodarstvo se bo moralo prilagoditi tudi spremembam, ki jih prinašajo delitvena ekonomija, vedno bolj neodvisna delovna razmerja, umetna inteligenca in internet stvari.

Spreminjajo se že in se bodo v prihodnje še bolj navade, pričakovanja in vrednote turistov zaradi podnebnih sprememb, spreminjanja potrošništva, staranja prebivalstva, zasičenostjo z digitalnimi izkušnjami.

Na globalnem turizmu bodo nedvomno pustili posledice tudi brexit, trgovinska vojna, družbeno vrenje v Latinski Ameriki in številni politični konflikti po svetu.

Podelitev najvišjih priznanj

Na večerni slovesnosti so turistični novinarji Slovenije Kristalni Triglav 2019 podelili BTC Cityu Ljubljana. Primož Roglič je dobil Kristalni Triglav za osebnost, ki je v letošnjem letu najbolj povečala prepoznavnost Slovenije v svetu.

Priznanje Turistične zveze Slovenije je prejel Jože Prah, priznanje Turistično gostinske zbornice Slovenije Dominik S. Černjak, priznanje Sekcije za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije pa Anton Magdič iz Gostilne Ančka. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo nagrado ambasador slovenskega turizma dodelilo Emilu Gaspariju.

Maja Pak, direktorica STO, Nina Pader Topole iz Thermane Laško, Milan Sajovic iz Hit Alpineje in Petra Stušek iz Turizma Ljubljana, foto: Cveta Potočnik

Družba Hit Alpinea je za turistični produkt Večerja treh dežel prejela priznanje Sejalec 2019, finalistki pa sta bili Thermana Laško za projekt Spremeni tok zgodovine. Si upaš? in Turizem Ljubljana za produkt Brko tura.

Priznanje Snovalec 2019 pa so prejeli turistični produkti Dobimo se na plac Turizma Ljubljana, Pot pod krošnjami na Rogli in Gozdni glamping Theodosius.

Snovalci 2019, foto: Nino Verdnik, Blenda