Meni Zapri

Koronavirus – STO uskladila delovanje s turističnim gospodarstvom

Danes so se sestali predstavniki slovenskega turističnega gospodarstva in Slovenske turistične organizacije (STO), da bi proučili možne posledice koronavirusa na slovensko turistično gospodarstvo in se dogovorili, kako z različnimi aktivnostmi in dodatnimi ukrepi zmanjšati negativne posledice.

Kot so zapisali v sporočilu za javnost STO od izbruha koronavirusa pozorno spremlja situacijo na mednarodnem, še posebej pa slovenskem turističnem trgu. Glede vpliva virusa je STO v stalnem kontaktu s ključnimi mednarodnimi institucijami v turizmu.

Intenzivne aktivnosti na evropskih trgih

Na bližnjih evropskih trgih, kamor glede na delež prenočitev STO vlaga kar 83 % vseh promocijskih sredstev, se aktivnosti zdaj krepijo, STO pa bo z razpisi za sofinanciranje tudi podprla promocijske aktivnosti slovenskih destinacij in turističnih podjetij na izbranih trgih. Kot so še zapisali v sporočilu za javnost, je zdaj ključnega pomena medsebojno sodelovanje in obveščanje o stanju na trgih.

Zmanjšano število rezervacij in odpovedi

Na današnjem sestanku so ugotovili, da koronavirus vpliva na slovenski turizem, kar se kaže v zmanjševanju števila rezervacij in odpovedi potovanj, predvsem skupin kitajskih in tudi drugih azijskih turistov.

V skladu z globalnim umirjanjem rasti mednarodnih turističnih prihodov se v letošnjem letu tudi v slovenskem turizmu pričakuje trend nižje rasti, pri čemer na dodatno upočasnitev vpliva tudi izbruh koronavirusa. Trenutno ni mogoče napovedati, koliko časa in v kakšnem obsegu bo koronavirus vplival na življenja ljudi, gospodarstvo in turistične tokove. Škoda zaradi koronavirusa bo odvisna od časa njegove zajezitve.

Na ključnih evropskih trgih ustvarjenih 76 % vseh prenočite

Na današnjem sestanku je bila potrjena ustreznost sistematične usmerjenosti promocijskih aktivnosti STO na ključne evropske trge, ki ustvarijo 76 % vseh prenočitev in v katere STO že sedaj vlaga kar 83 % vseh sredstev.

Negativne posledice bosta STO in turistično gospodarstvo ublažila z dodatnimi kratkoročnimi promocijskimi aktivnostmi na bližnjih trgih. Spomladi bo STO izvedla dodatno digitalno kampanjo na Madžarskem, Hrvaškem, Češkem ter okrepila aktivnosti v Avstriji, Italiji in Nemčiji. V načrtu je tudi izvedba dodatnih delavnic in workshopov. Načrtovane promocijske aktivnosti na kitajskem trgu so prestavljene na jesen.

Ukrepalo bo tudi gospodarstvo

Promociji STO bo sledilo tudi turistično gospodarstvo s krepitvijo aktivnosti na bližnjih trgih. Pri tem jim bodo v pomoč razpisi STO za sofinanciranje, na katere se prijavljajo vodilne destinacije v sodelovanju s turističnim gospodarstvom in turistično gospodarstvo samo. Ti so namenjeni sofinanciranju promocijskih aktivnosti turističnih podjetij in vodilnih turističnih destinacij v letu 2020 na trgih, ki jih lahko izberejo glede na situacijo. Dodatno so za incoming potovalne agencije in organizatorje potovanj na voljo sredstva za trženjske aktivnosti na izbranih, predvsem prekomorskih trgih.

Spremljanje razmer

STO pozorno spremlja razmere na globalnem, evropskem in slovenskem turističnem trgu. Glede vpliva koronavirusa je v stalnem kontaktu s ključnimi mednarodnimi institucijami v turizmu, kot sta Evropska potovalna komisija (ETC) in Svetovna turistična organizacija (UNWTO). S predstavniki gospodarstva je bilo na današnjem sestanku dogovorjeno tudi, da bo STO tudi v prihodnje pozorno spremljala razmere in bo javnost obveščala o morebitnih spremembah in potrebnih ukrepih.