Na Bledu in v skupnosti Julijske Alpe so sami sprejeli številne ukrepe za lajšanje posledic epidemije, za reševanje turistične panoge, povezujejo se in se zavedajo, da jim bo uspelo iziti iz sedanjega težkega položaja le s skupnimi močmi. Hkrati opozarjajo, da brez pomoči in posluha države ne bo šlo.
Z odprtjem Blejskega gradu tudi postopen zagon blejskega turizma
Blejski grad se jutri znova odpira za obiskovalce, ob tem je Matjaž Završnik, direktor Zavoda za kulturo Bled dejal, da bo reševanje težav v sedanjih razmerah velik in odgovoren izziv, tako organizacijski kot še posebej tudi vsebinski, saj so bili nekateri programi na gradu po dolgih letih že potrebni prenove. V zavodu so takoj po zaprtju gradu začeli razmišljati o novih idejah, programih in vsebinah.
V maju bo grad odprt za obisk med 10.00 in 18.00 uro, terasa pa bo obratovala tudi še kasneje. Plačljivo bo samo zgornje grajsko parkirišče, medtem ko bo spodnje, bivše avtobusno parkirišče, obiskovalcem na razpolago brezplačno.
Kot je na novinarski konferenci dejal blejski župan Janez Fajfar, je vesel ponovnega začetka turistične dejavnosti na Bledu, saj je celotna lokalna skupnost neločljivo povezana s turizmom, bo pa letošnje leto izjemno zahtevno. Občina Bled je v zadnjih letih s svojimi infrastrukturnimi projekti – izgradnjo parkirišč, ureditvijo prometa, izgradnjo Severne razbremenilne ceste (skupaj z državo), plovbnim režimom, urejanjem parkov in pohodniških poti in izgradnjo kolesarskih stez pripravila pogoje, v katerih turizem lahko deluje. Z vsemi načrtovanimi investicijami bo nadaljevala, z nekaterimi še letos, druge pa bo prestavila v prihodnje leto. Znatna sredstva bo občina namenila za sofinanciranje ukrepov za upravljanje jezera.
Turizem Bled za nove čase
Tomaž Rogelj, direktor Turizma Bled je pojasnil, da se vloga lokalnih turističnih organizacij seli na področja upravljanja destinacije, s čimer so v preteklih letih že začeli. Med projekte za upravljanje destinacije tako sodijo uvajanje avtobusnih prevozov za goste, izposoja koles, Blejski lokalni izbor, Zelena shema slovenskega turizma in kartica gosta.
Turizem Bled igra zdaj povezovalno vlogo med vsemi sooblikovalci turizma na Bledu. Ustanovili so krovno skupino Turizem Bled za nove čase, v kateri so predstavniki Občine, Sveta zavoda Turizem Bled, predstavnica strokovne skupine za turizem pri Vladi RS ter predstavniki sobodajalcev, gostincev in hotelirjev.
Skupaj skušajo najti vsaj nekaj uporabnih rešitev za nove razmere. Med njimi sta povezovanje ponudnikov izdelkov s kolektivno blagovno znamko Bled Local Selection in razmeram prilagojena kartica Julijske Alpe : Bled.
Pri promociji se bodo osredotočili na trge, ki bodo sprostili prehajanje med državami in ki so tudi sicer njihovi primarni trgi, to pa so predvsem evropske države. Pri tem se pridružujejo tudi promocijskim aktivnostim Slovenske turistične organizacije, njihove kampanje pa bodo v veliki večini potekale digitalno.
Kot je povedal Matija Blažič, so se blejski hotelirji znašli v položaju, kot ga nihče ne pomni. Na Bledu tuji gostje ustvarijo letno okoli 95 odstotkov vseh prenočitev. Reševanje sezone z domačimi gosti torej nikakor ni realna opcija. Na državo so že naslovili pismo z njihovi pričakovanji in predlogi in čakajo na tretji paket ukrepov, v katerem naj bi bil zajet turizem. Blejski hotelirji zaposlujejo okoli 500 domačinov, za katere ne želijo, da bi izgubili delo. Osrednje pričakovanje hotelirjev je, da država ukrepe iz dosedanjih korona zakonov za turizem podaljša do maja prihodnje leto.
Naslovna fotografija: Blejski grad, foto: Blejski grad