Cveta Potočnik – Slovenska gastronomija v sedanjih razmerah, v času postopnega vnovičnega zagona in v bližnji prihodnosti je bila tema današnjega 3. Spletnega srečanja slovenskega turizma v organizaciji Slovenske turistične organizacije. Na njem je bila objavljena novica, da je novi datum razglasitve Michelinovovih zvezdic v Sloveniji 16. junij.
Ob postopnem odpiranju gostinskih lokalov ostajajo gostje zadržani, prihajajo stalni gostje, novih rezervacij je bore malo, dejavnost cateringa je zamrla, stroški ostajajo, so večji zaradi zaščitnih sredstev, prihodkov ni. V položaju, ko se mnogi gostinci borijo za preživetje, so, kjer je le mogoče, zadržali zaposlene, ali so ti na čakanju, iščejo nove načine za komuniciranje z domačimi gosti prek sporočil, da so gostinski lokali varni, uvajajo drugačno organizacijo dela in se težavam navkljub usmerjajo v prihodnost. Bistveno je ohraniti identiteto slovenske kulinarike in njeno kakovost, ki so jo mnogi z velikimi napori razvijali zadnja leta in uspeli o njej glas razširiti tudi daleč prek slovenskih meja.
Na webinarju so sodelovali mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, Dada Jerovšek, direktorica marketinga in soustanoviteljica Kaval Group, Blaž Cvar, predsednik Sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS, Petra Stušek, direktorica Turizma Ljubljana, Bine Volčič, chef Monstera bistroja, Gašper Puhan, predsednik JRE Slovenija in lastnik restavracije Galerija okusov in Janez Kodila, direktor Kodila d.o.o., srečanje je povezovala Marjana Grčman.
Vedno bolj je pomembno povezovanje
Za ohranjanje kakovosti in identitete slovenske gostinski ponudbe, še zlasti za tiste izstopajoče, bo v prihodnje še bolj kot doslej odločilno tudi povezovanje z lokalnimi dobavitelje pridelkov, vinarji in drugimi lokalnimi ponudniki, kar so mnoge uveljavljene restavracije in gostilne uresničevale že doslej in tudi na ta način uspele zelo izboljšati raven svoje ponudbe.
Obstaja pa bojazen, da bodo tudi nekatere restavracije z visoko kulinariko prisiljene zapreti vrati. Ne le njim, vsem gostincem bi bilo v veliko pomoč, če bi država znižala DDV, če bi lastniki lokalov manj navijali cene najemnin in če bi bilo t. i. turistične bone mogoče porabiti tudi v gostinskih lokalih in prav v vseh drugih dejavnostih, ki so vpete v turizem.
Tako kot je pomembno v prihodnje povezovanje med gostinci in lokalnimi pridelovalci, bo pomembno povezovanje z gostinskimi šolami ter ustrezen odnos do zaposlenih v gostinstvu, njihovo stalno izobraževanje in prilagajanjem novim standardom, navadam in povpraševanju. Obstaja bojazen, je dejal Bine Volčič, da bodo v zaostreni situaciji zaposleni znova garali za minimalno plačo, potem ko je to v zadnjih letih s skupnimi prizadevanji vsaj nekoliko uspelo spremeniti.
Čeprav sedanje razmere ne dopuščajo veliko prostora za trajnostni pristopi v gastronomiji, bo ta v prihodnje še pomembnejši, zato bodo kriteriji Zelene sheme slovenskega turizma dopolnjeni z novimi, ki se nanašajo na gastronomijo. Znak Slovenia Green bodo lahko pridobili tudi gastronomski ponudniki, kar je novost.
Razglasitev Michelinovih zvezdic 16. junija, junija morda otvoritev prenovljenega Pen kluba
Maja Pak, direktorica STO je na webinarju razkrila dolgo pričakovano novico, da je novi datum prve razglasitve Michelinov zvezdic v Sloveniji 16. junij, priložnostna prireditev bo prilagojena razmeram in bo morda večji del potekala preko spleta. Po besedah Bineta Volčiča v tem trenutku sicer nobena zvezdica ne bo zagotovila preživetja, kaj šele navala gostov, kot bi bilo v normalnih časih, je pa prihod kulinaričnega vodnika pozdravil. Ob prihodu Michelina v Slovenija bo STO lansirala tudi nov portal Taste Slovenia, ki bo celovito predstavil gastronomsko ponudbo Slovenije.
Dada Jerovšek je napovedala, da bodo verjetno v začetku junija odprli prenovljeno legendarno restavracijo Pen klub, Petra Stušek pa zatrdila, da si bo Turizem Ljubljana zelo prizadeval novembra izpeljati kulinarični festival Gourmet Ljubljana. Sicer pa imajo v Turizmu Ljubljana dva scenarija: če še dolgo ne bo tujih gostov, se bodo preusmerili v nagovarjanje domačih gostov, v promocijo pa bodo vključili tudi ljubljanske kuharske mojstre.
Naslovna fotografija: Gostilna pri Lojzetu, foto: spletna stran Gostilne pri Lojzetu