Društvo turističnih novinarjev Slovenije je desetič podelilo Kristalni Triglav, svoje najvišje priznanje za izjemne dosežke na področju slovenskega turizma in promocijo Slovenije v svetu. Dobitnik Kristalnega Triglava 2020 je združenje Gourmet over Mura.
Razglasitev je potekala v okviru virtualnega dogodka Dnevi slovenskega turizma, obrazložitev odločitve turističnih novinarjev je prebral Drago Bulc, predsednik društva TNS, skulpturo Kristalnega Triglava, ki so jo izdelali v Steklarni Rogaška pa bodo novinarji dobitnikom izročili osebno, ko bodo sproščeni ukrepi za omejevanje širjenja koronavirusa.
Gourmet over Mura predstavlja neformalno združenje vrhunskih pomurskih ponudnikov s področja kulinarike in nastanitev. Združuje ponudnike, ki prihajajo iz levega in desnega breza reke Mure in je nastalo kot uporna gesta, ker je bila v preteklosti regija promovirana zgolj kot termalna destinacija.
Združenje je bilo ustanovljeno samoiniciativno po principu od spodaj navzgor, še vedno se financira izključno iz lastnih sredstev in je plod entuziazma posameznikov, z Jankom Kodilo na čelu. Spoznal je, da en sam ponudnik iz Prekmurja v Sloveniji ne bo slišan, in da se je treba povezovati za skupno prodajo, pokrajinske zgodbe in skupne nastope na trgu.
Letos je sedem pomurskih ponudnikov vrhunskih kulinaričnih in vinskih zgodb k partnerskemu sodelovanju in nadgradnji povabilo tudi ponudnike s primerljivo kakovostnimi butičnimi nastanitvami in odzvalo se je kar devetnajst ponudnikov, ki goste vabijo v zelo različne objekte, vse od zemljanke, kavarne, hotela, vile in glampinške hišice do obnovljenih starih tipičnih kmečkih hiš ter kmetij. Tako bodo lahko goste usmerjali k različnim ponudnikom in jih v Pomurju zadržali kakšen dan več. So namreč mnenja – več ponudnikov pomeni tudi več gostov v celem Pomurju. Gre za nadgradnjo projekta s ciljem, da bi Pomurje začeli ponujati regijo kot petzvezdično turistično doživetje.
Ponudniki znotraj združenja Gourmet over Mura so prepričani, da je prav povezovanje edina prava pot, ki vodi do prepoznavnosti in uspeha celotne regije v turizmu. Vsi ponudniki si prizadevajo, da bi razvojna strategija pomurskega turizma v svoje načrte vključila tudi njihove ideje. Stremijo k enotnemu in strateškemu pristopu k promociji Pomurja kot kulinarične regije z butičnimi nastanitvami.
Združenju Gourmet over Mura je uspelo tisto, kar lokalni skupnosti v pomurskem prostoru ni nikoli – povezati turistično ponudbo cele regije. Združenje je od njegovega nastanka pa do danes postalo blagovna znamka za odličnost, ki je iz samo treh vrhunskih ponudnikov na začetku (Gostilna Rajh, Šunkarna Kodila in Vinarstvo Marof) počasi in vztrajno zraslo v enega vodilnih turističnih projektov v regiji.