Zavod za mladino, kulturo in turizem Koper, ki upravlja turistično znamko destinacije Koper, bo v skladu z usmeritvami Slovenske turistične organizacije v letošnjem letu, ko je Slovenija gastronomska regija Evrope, v ospredje postavil gastronomijo. Že lani so v zavodu začeli razmišljati, kako bi pomagali gostincem v času po ponovnem odprtju gostinskih lokalov in turizma sploh. Prek različnih promocijskih aktivnosti in v sodelovanju z različnimi partnerji bodo gastronomijo letos predstavljali pod blagovno znamko Altroke Istra, je na današnji novinarski konferenci povedala direktorica Zavoda Mojca Vojska. Mimogrede, besedo altroke lahko razumemo kot »prav«, »zares«, »seveda« ali pa »kako, da ne«. Čeprav je projekt nastal v Kopru, njegovi snovalci zatrjujejo, da je usmerjen na celotno Istro.
Zgodba, ki v sebi skriva več manjših zgodb
Nova blagovna znamka je poimenovana po inovativnem izdelku Vinakoper – čokoladnim jajcem, ki je zasnovano tako, da se odlično ujema s sladkim refoškom Altroke Istra te vinske kleti. Ta bo za letošnjo veliko noč zagotovo marsikoga navdušil z zanimivim prepletanjem okusov in arom, ki jih ustvarjajo istrska zemlja, sonce in ljudje. Vse skupaj bo povezala še kreativna nota priznane koprske likovne umetnice Lare J. Marconi.
»Z razvojem tega izdelka smo vsem skupaj želeli dati nov zagon. Vsem, ki nas vodijo kreativnost in umetniška žilica: gostinstvu oziroma vinarstvu, kulturi, pa tudi slehernem posamezniku, ki neguje svojo ljubezen do avtentičnega, kreativnega, domačega. Zato smo se odločili podpreti lokalno umetnico, ki je s svojo umetnijo našemu produktu dodala posebno vrednost. Poleg tega bodo kupci čokoladnega jajca Altroke Istra by Vinakoper prejeli tudi darilo – voden obisk naše kleti z degustacijo izbranih vin za 2 osebi«, je povedal direktor Vinakoper mag. Borut Fakin, ki je napovedal tudi odprtje nove restavracije Kogo s pristno istrsko kulinariko, ki bo dopolnila ponudbo vinske kleti in vinskega butika na sedežu družbe v Kopru.
Od galerije na prostem do kulinaričnega festivala
Da gre gastronomija z roko v roki s turizmom in doživetji, potrjuje tudi Ylenia Loredan, ki je v koprskem Zavodu zadolžena za turizem. Po njenih besedah so kljub veljavnim ukrepom za zajezitev epidemije koronavirusa zasnovali številne aktivnosti.
Na koprski Kidričevi ulici so postavili galerijo na prostem, katere rdeča nit je istrska gastronomija. 13 privlačnih fotografij fritul, bobičev, tartufov, refoška in malvazije ter drugih istrskih dobrot je posnel fotograf Jaka Ivančič. Prav tako so v sodelovanju z Ivančičem in Kleva films nastali profesionalni videi in fotografije najboljših in najbolj prepoznavnih gostinskih obratov destinacije Koper. Vse promocijske materiali bodo lahko gostinci uporabili tudi za svojo promocijo.
Zavod načrtuje tudi Altroke Istra gourmet festival, ki bi ga v sodelovanju z lokalnimi gostinci in Društvom vinogradnikov slovenske Istre radi izpeljali vse zadnje četrtke v mesecu med majem in septembrom. Vsakokrat bodo gostinci predstavili po eno izmed istrskih jedi, vsakič pa bo prireditev potekala na drugi lokaciji – ima možnost, da preraste v festival celotne Istre.
Junija v sodelovanju z drugimi istrskimi občinami pripravljajo povsem prenovljen dogodek – Dnevi kmetijstva slovenske Istre se bodo po novem preimenovali v Okusi Istro.
Načrtujejo še dogodke Sladka Istra, ki bodo vsak mesec v ospredje postavili eno lokalno kavarno ali slaščičarno oziroma ponudnika istrskih sladic s tipičnimi istrskimi sestavinami. Kako bodo prireditve potekale, bo seveda odvisno od sproščanja ukrepov.
Številne aktivnosti povezane z gastronomijo bodo izvedli tudi v sklopu projekta Gastronomski zakladi Istre in morja – MARISTRA. Med slednjimi velja še posebej izpostaviti knjižico istrskih receptov s slovarčkom in prevodi narečnih izrazov istrskih jedi, različne gastronomske prireditve in izdatno promocijo istrske kulinarike in gastronomskih zakladov morja.
V teku je prenova koprskega Turistično-informacijskega centra Koper v Pretorski palači, kjer bo zaživela tudi prodajalna tipičnih istrskih pridelkov, kot so oljčno olje, vino, suho sadje in druge lokalne dobrote.
»Sloveniji se je v zadnjih letih uspelo prebiti na zavidljivo mesto na svetovnem kulinaričnem zemljevidu in se umešča med najbolj zaželene gastronomske destinacije«, je na današnji novinarski konferenci povedala mag. Karmen Novarlič iz Slovenske turistične organizacije in dodala, da so Zeleno shemo slovenskega turizma nadgradili z znakom Slovenia Green Cuisine ter tako naredili še korak dlje h kakovosti trajnostne gastronomije. Pridruženi so že trije gostinci: portoroška restavracija COB, Gostilna pri Lojzetu, Dvorec Zemono in ekološka kmetija Pri Baronu iz Frama. Tudi letošnji projekt Moja Slovenija, ki bo nagovarjal domačo javnost, bo poudarjal slovensko kulinariko.
Naslovna fotografija: Novinarska konferenca Zavoda za turizem Koper, foto: Cveta Potočnik