Morda en dan obiska v nekem mestu res ne zadostuje, da bi lahko opazili spremembe v njem in vendar je za Kočevje, tudi po tako kratkem času, mogoče reči, da se spreminja, da stopa v korak s časom. Med obiskom turističnih novinarjev v Kočevju smo opazili, da je z začetkom ponovnega vzpona gospodarstva, opazen tudi vzpon turizma na Kočevskem. Potem ko je po več kot petdesetih letih znova stekel potniški promet po kočevski železnici, pa so obeti za razvoj širšega območja Kočevskega še boljši.

Ta opažanja nam je potrdil tudi dr. Vladimir Prebelič, župan Občine Kočevje: »Na gospodarskem področju smo v zadnjih letih dosegli veliko, če ne bi, tudi obnovljene železniške povezave ne bi bilo. Naš čas za turizem pa šele prihaja, pri nas ni imel domovinske pravice, ljudje niso verjeli, da je turizem priložnost, zdaj pa je vedno več ljudi, ki v njem najdejo svojo priložnost.«
Po Prebeličevih besedah je njihov glavni adut vsekakor narava, vendar pa narava sama po sebi ne generira dodane vrednosti, vsekakor pa zeleno, vpeto v vse pore turistične ponudbe, lahko zagotovi 20 odstotkov dodane vrednosti.
Preboj na področju turizma ni bil lahak
»Ko smo se odločili za preboj na področju turizma in oblikovali strategijo, je bilo kar težko, takrat na primer, ko je občina financirala naložbo v obnovo propadajoče hiše v središču Kočevja in ureditev Hostla Bearlog v njej, ali ko smo leta 2015 ustanavljali Javni zavod za turizem in kulturo Kočevje. A prevzel sem odgovornost, če bi šlo kaj narobe.« Župan dodaja, da je tržna niša Kočevskega na področju turizma zagotovo tudi kolesarski turizem. Imajo 10 kolesarskih poti različnih težavnostnih stopenj, skupaj kar 475 kilometrov. Občina je tudi pomagala mladim zanesenjakom, da so postavili gorsko-kolesarski MTB center za gorsko kolesarjenje na smučišču v Dolgi vasi, v mestu pa je vzpostavila sistem izposoje mestnih koles KOLU. Z novimi vlaki Stadler, ki vozi med Ljubljano in Kočevjem, je možen tudi prevoz koles, kar utegne še dodatno spodbuditi kolesarje, da se podajo na Kočevsko.

Zavod za turizem in kulturo Kočevje ima pri načrtnem razvoju turizma pomembno vlogo. Razvil je destinacijsko blagovno znamko Kočevsko – Skrivnostni gozd Slovenije, ki pokriva Občino Kočevje, Kostel in Osilnico ter odraža tudi skrb za dolgoročno ohranjanje naravne in kulturne dediščine. Zavod skrbi za promocijo, zelo aktivno tudi prek digitalnih kanalov. Občina je zavodu zaupala upravljanje Kulturnega centra, Hostla Bearlog in Campa Jezero Kočevsko. V okviru zavoda delujejo štirje Turistično informacijski centri, kot zadnjega so odprli TIC s trgovino izdelkov domače in umetne obrti na prenovljeni železniški postaji Kočevje.

Destinacija Kočevsko je vključena v Zeleno shemo slovenskega turizma, lani je pridobila zlati znak Slovenia Green Destination GOLD, med nastanitvami pa so znak Slovenia Green Accommodation prejeli Hostel Bearlog, Camp Jezero Kočevsko in Lovski dom Polom. Hostel Bearlog je za vstop v Zeleno shemo pridobil mednarodno uveljavljeni znak Travelife, Camp Jezero Kočevsko je pridobil znak Ecocamping, Lovski dom Polom pa je pridobil Zeleni ključ.
Na Kočevskem se med drugim nahaja šest pragozdov, pred nekaj dnevi so denimo odprli približno dva kilometrov dolgo Pragozdno pot Krokar. Prav pragozd Krokar pod zaščito Unesca je ena izmed najbolj obiskanih turističnih znamenitosti območja. Dobro obiskani so tudi mesto Kočevje, pred nedavnim so njegovo središče poskusno zaprli za promet, bunker Škrilj, osrednja cerkev sv. Jerneja, Kočevarske vasi, številne pohodniške in kolesarske poti ter center za gorske kolesarje oziroma MTB trail center Kočevje.
Tekst: Cveta Potočnik