Meni Zapri

Danes je novi terminal na ljubljanskem letališču sprejel prve potnike

Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana so danes v zgodnjih jutranjih urah iz novega terminala odpotovali prvi potniki, potem ko je bilo uradno odprtje v sredini meseca. S sodobno infrastrukturo, ki se razprostira na 10.000 kvadratnih metrih, bo Fraport Slovenija uporabnikom ponujal višjo kakovost in večjo pestrost storitev ter boljše delovno okolje. Hkrati se ljubljansko letališče z novim terminalom  postavlja ob bok sodobnim evropskim letališčem.

Prvi so iz novega terminala ob 6. uri odpotovali čarterski potniki v Antalyo, ob 7. uri pa sta sledila čarterski let z navijači košarkarjev v Litvo in prvi redni potniški let Lufthanse v Frankfurt. Prvi potniki so bili ob prihodu deležni tople dobrodošlice.

Po prijavi na let in varnostno-kontrolnem pregledu v novih prostorih jih je v potniški čakalnici nagovoril poslovodni direktor Fraporta Slovenija, Zmago Skobir. Izrazil je zadovoljstvo, da letališče z novo infrastrukturo vstopa v vznemirljivo novo obdobje in uporabnikom prinaša številne prednosti – višjo raven storitev za potnike, boljše delovne pogoje za zaposlene in bolj privlačno okolje za poslovne partnerje.

 

Čeprav je epidemija Covida-19 letalsko panogo močno prizadela, letališki vrvež zadnjih dni kaže, da se letalski promet spet postavlja na noge. Povezave se vračajo na ljubljansko letališče, prihajajo novi prevozniki in ob sproščanju omejitev je raziskovanje sveta spet uresničljiva želja.

Zmago Skobir se je potnikom zahvalil, ker za začetek svojih potovanj izbirajo ljubljansko letališče. Dodal je, da Fraport Slovenija z novo infrastrukturo uresničuje vizijo ustvariti sodobno in učinkovito regionalno vstopno točko – stičišče priložnosti za posameznika, družbo ter širšo globalno skupnost.

Zaključna selitev letalskih operacij s starega na nov terminal je stekla takoj po odhodu zadnjega včerajšnjega letala, ki je nekaj pred 18. uro poletelo proti Zakintosu. Po odpremi potnikov je bilo potrebno preseliti še zadnjo tehnološko opremo, z odstranitvijo pregrad spojiti oba terminala in prilagoditi potniške tokove, komercialne površine napolniti s svežo ponudbo za prve obiskovalce ter uveljaviti novo prometno ureditev za dostop do potniškega dela letališča.

Spremenjena prometna ureditev

Do terminalov se bo mogoče po novem iz smeri Kranja in avtoceste pripeljati iz prvega krožišča (KA1), kjer bo v nadaljevanju na voljo dostop do odprtih parkirišč, cone za kratkotrajno ustavljanje, avtobusne postaje, parkirnih mest za kombi prevoznike in parkirne hiše. Promet bo potekal enosmerno – od novega terminala proti izvozni cesti mimo objektov Policije in Kontrole zračnega prometa Slovenije, voden pa bo z ustrezno prometno signalizacijo

Strateška investicija za dolgoročni razvoj

Novi terminal  je bil zgrajen v rekordnem času, z deli se je začelo julija 2019, in je sledil finančnim načrtom. Skupna vrednost investicije v novo infrastrukturo je 21 milijonov evrov. Fraport Slovenija jo odpira ravno v času, ko letalska panoga ponovno razpira krila in ko Slovenija z današnjim dnem začenja s predsedovanjem Svetu Evrope. Čeprav bi ob obstoječem zmanjšanem prometu prostorsko najverjetneje zadostoval obstoječi terminal, je bila odločitev vodstva Fraporta Slovenija skupaj z lastniki jasna – projekt je strateška investicija, ključna za dolgoročni razvoj in prihodnost letališča. Zaradi dotrajanosti je v stari potniški stavbi težko zagotavljati ustrezen standard za sprejem in odpravo sodobnih letalskih potnikov. Poleg tega družba investicijo v novi terminal razume kot dolgoročno naložbo, ki ji bo v prihodnosti pomagala do hitrejšega okrevanja iz trenutne situacije.

Fotografije: Drago Bulc