Trgatev 2021 v Kleti Brda uradno začenjajo jutri, ta konec tedna pa so že pobrali grozdje za osnovno vino za penine. Po enoletnem premoru so se jim preteklo soboto na trgatvi pridružili poslovni partnerji iz ZDA.
Letos se v Brdih trgatev začenja s tednom zamika glede na povprečja zadnjih let, ko so s trgatvijo grozdja za penine pričenjali že konec avgusta. Temu je botrovalo kasnejše cvetenje trt v pomladanskem času, ki pa je na srečo preprečilo, da bi prišlo do pozebe, ki so jo bili deležni sadjarji.
Pričakujejo po kakovosti dober pridelek
Obetajo si kakovostno zelo dober in količinsko normalen letnik. Družinski vinogradniki največje pridelovalke in izvoznice slovenskih vin, Kleti Brda, bodo v klet predvidoma pripeljali okoli 7600 ton grozdja, kar je za Klet Brda normalno pričakovana letna količina.
Grozdje za osnovno vino za penine, ki ga pridelajo iz sort modri pinot in chardonnay, so začeli trgati v sredi preteklega tedna in nadaljevali med preteklim koncem tedna, ko so se jim pridružili tudi poslovni partnerji iz ZDA.
Z redno trgatvijo pa torej začenjajo jutri. Štiristo družin, članic zadružne kleti, bo večji del trgatve zaključilo do prvih dni oktobra, pozne sorte in nekatere druge posebnosti pa bodo v vinogradu ostale do konca oktobra.
Pričakujejo, da bo letošnji pridelek po kakovosti dober, vendar je še vse odvisno od vremena med samo trgatvijo. Želijo si zmerno toplega in suhega vremena, s temperaturami do 27 stopinj, saj je od lepega vremena v času trgatve odvisna končna kakovost grozdja.
Darinko Ribolica, enolog v Kleti Brda, je povedal: »Vinogradniki so z veseljem pozdravili znižanje temperatur, ki so ugodne tako za trto kot za trgače. Nižje nočne temperature omogočajo boljši razvoj aromatike. Pri prvih prevzetih sortah je sadnost izrazito zaznavna, kisline so primerne, alkoholi pa zmerni. Če nam bo septembrsko vreme še naprej služilo, si lahko obetamo zelo dobro kakovost vina letnika 2021.«
Lani je bila povprečna cena kilograma grozdja 0,52 evra, v zgornjem kakovostnem razredu pa 0,85 evra. Letos pričakujejo vsaj 10 odstotkov višje povprečne cene, seveda pa bo končna cena odvisna od kakovosti pridelka.
Na trgatvi tudi ameriški poslovni partnerji
Klet Brda, kot lastnica družbe Laureate Imports Company, vsako leto v času trgatve v Slovenijo pripelje skupino distributerjev svojih vin v ZDA. Obiski poslovnih partnerjev so eno izmed pomembnejših marketinških vzvodov, ki jih ima slovensko podjetje v ZDA, menijo v Kleti Brda.
V nekaj dnevih, ki jih imajo prezaposleni Američani na voljo za ogled Slovenije, jim tako skušajo predstaviti, kako v Brdih pridelujejo vina in kako poteka trgatev, saj je realnost, ki jo živijo briški vinogradniki, ki pretežno ročno obdelujejo strma pobočja, za Američana nepredstavljiva. In šele ko na lastni koži doživijo trgatev in začutijo utrip tukajšnjih ljudi, zares začutijo vina, ki jih po obisku običajno še uspešneje predstavljajo in prodajo čez lužo.
Gostitelji distributerjem predstavijo tudi kako tukajšnji ljudje živijo, hkrati pa jim pokažejo tudi najlepše kotičke Slovenije in omogočijo okušati njeno svojstveno kulinariko, ki gre z roko v roki z njihovimi vrhunskimi vini.
“S kupci na tujih trgih smo bili v kontaktu tudi med kovid krizo in vsi so nestrpno čakali priložnost, da pridejo k nam v Brda in tako še poglobimo sodelovanje. Kljub oviram sta se letos predstavnikom distributerjev, s katerimi v ZDA delamo že več let, pridružili tudi predstavniki treh novih distributerjev, in sicer iz zveznih držav Washington, Utah in Illinois, kar nam je v veliko veselje,” je povedal Silvan Peršolja, direktor Kleti Brda.
Na zahtevnem ameriškem tržišču Klet Brda proda milijon litrov slovenskega vina
Na ameriškem vinskem trgu je bitka neizprosna, igralcev pa zelo veliko. Med seboj tekmujejo Čile, Nova Zelandija, Avstralija, Južnoafriška republika in Evropa, v zadnjem času pa še Kitajska. Med njimi pa najdemo tudi podjetje Laureate Imports Company, ki v ZDA proda skoraj milijon litrov slovenskega vina.
O Laureate Imports Company
Začetki hčerinskega podjetja Kleti Brda v ZDA Laureate Imports Company segajoi v leto 1979, ko ga je kot podružnico ustanovila The Coca-Cola Company na Floridi, ki je želela širiti posel na evropskem jugovzhodu. Dogovor je bil, da bodo v zameno za dovoljenje za dobavo surovin za svoje izdelke na to območje, začeli uvažati jugoslovansko vino v ZDA.
Coca-Cola je leta 1991 podjetje Laureate Imports prodala Slovenijavinu, vodilnemu proizvajalcu vina v Sloveniji. Leta 2002 je Slovenijavino prevzela Klet Brda in tako pridobila tudi njihovo ameriško podružnico Laureate Imports Company. V ZDA prodajajo več blagovnih znamk, najbolj razširjena in prepoznavna je Avia, ki obstaja vse od časov Slovenijavina. Klet Brda si je po prevzemu podjetja zadala, da bo to blagovno znamko prenovila in višje pozicionirala in to jim je tudi uspelo. Hkrati pa so začeli v ZDA uvajati tudi doma uveljavljene blagovne znamke kot so Krasno, Quercus in Bagueri.
Vir in fotografije: Klet Brda