Meni Zapri

10 milijon evrov enkratne pomoči turizmu predvidoma vendarle v prvi polovici aprila

Cveta Potočnik – V epidemiji najbolj prizadeta turistična podjetja iz segmenta hotelirstva, turističnih agencij, industrije srečanj in sejmov ter nočnih klubov naj bi po besedah gospodarskega ministra Zdravka Počivalška predvidoma v štirinajstih dneh le dočakala razpis v višini 10 milijonov enkratne pomoči.

Razpis je napovedal na novinarski konferenci Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo, Slovenske turistične organizacije in Direktorata za turizem na gospodarskem ministrstvu, namenjene predstavitvi razvojnih in promocijskih projektov teh inštitucij v letošnjem letu in v času okrevanja turizma po pandemiji. Gre za negotovo obdobje, saj bodo turizem nedvomno dodatno prizadeli vojna v Ukrajini, inflacija in dražji energenti. Med slovenskimi turističnimi podjetji utegnejo biti najbolj prizadeta zdravilišča in še zlasti Rogaška Slatina.

Razmere, kakršne so bile leta 2019, se za turistično gospodarstvo ne bodo kmalu vrnile, zato se bo potrebno čim prej prilagoditi, ocenjuje Zdravko Počivalšek.

Časi so težki, a misliti je treba tudi na razvoj

Kot je znano, je v okviru različnih ukrepov država zaradi pandemije slovenskemu turizmu pomagala približno z eno milijardo evrov, decembra lani je bil objavljen tudi razpis v višini 30 milijonov evrov za prestrukturiranje gorskih centrov in še 18,8 milijonov za prenovo nastanitev.

Še odprti so javni razpisi za investiciji v javno in skupno turistično infrastrukturo (10 milijonov evrov), uvajanje okoljskih znakov (300 tisoč evrov) in spodbujanje letalske povezljivosti (2 milijona evrov).

69 milijonov evrov težak razpis za sofinanciranje vlaganj v nastanitveni zmogljivosti, ki naj bi zagotovile višjo dodano vrednost in upoštevale principe trajnostnega razvoja, na gospodarskem ministrstvu še pripravljajo. Skupaj naj bi se torej s vsemi naštetimi razpisi in enkratno pomočjo letos v turizem iz državne blagajne prelilo 140 milijonov evrov.

Promocija bo usmerjena na bližnje trge

Slovenska turistična organizacija se bo zaostrenim razmeram prilagodila z promocijskimi aktivnosti na bližnjih trgih, oddaljenih do 500 kilometrov, od koder je mogoče pripotovati z avtomobilom. Na italijanskem trgu bo sodelovala pri promociji čarterskih letov v Maribor iz Neaplja, Pise in Bolzana, za katere so zainteresira zlasti naša zdravilišča. Na domačem trgu pa bo STO nadaljevala kampanjo Moja Slovenija, letos s sloganom »Vzemi si čas«.

Vodilna promocijska tema letos in prihodnje leto bodo aktivne počitnice in možnosti za športne aktivnosti. Med drugim bo pol milijona evrov namenila za promocijo na športnih prireditvah, sodelovala bo z pomembnimi tujimi mediji in izdajatelji kulinaričnih vodnikov.

Ilona Stermecki, vršilka dolžnosti direktorice STO je spregovorila tudi o pripravi strategije digitalne preobrazbe slovenskega turizma od letos do leta 2026, ki predvideva tudi različna izobraževanja na področju uporabe digitalnih orodij in strategij.

Naslovna fotografija: Ilona Stermecki, Zdravko Počivalšek in Ksenja Flegar, foto: Cveta Potočnik