Meni Zapri

Caravan Salon 2023 – Slovenija na področju kampinga in karavaninga vse bolj prepoznavna

Drago Bulc – Na letošnjem sejmu Caravan salon se je v 16 velikanskih halah na sejmišču v Düsseldorfu s svojo najnovejšo ponudno predstavilo 760 razstavljavcev iz 73 držav. Med njimi je bilo največ proizvajalcev počitniških prikolic, avtodomov in šotorov ter sestavnih delov in opreme za počitniška vozila. Med pandemijo Covida 19 in po njej je ta del industrije za preživljanje prostega časa doživel izredno skokovit razvoj, tako, da je bilo potrebno, posebej na avtodome, čakati celo več kot dve leti.

Na otvoritveni slovesnosti smo tako lahko slišali, da je bil obseg celotnega poslovanja zgolj nemške industrije počitniških vozil  v letu 2022 rekordnih 18,1 milijarde evrov, kar je za 19,9% več kot v zelo uspešnem letu poprej. Tako so samo nemški proizvajalci lani prodali rekordnih  88.568 počitniških vozil, od tega  49.365 avtodomov in  33.203 počitniških prikolic.

Na tem največjem sejmu za kamping in karavaning turizem na svetu, Caravan Salon v Düsseldorfu v Nemčiji, se je s svojo turistično ponudbo kot že vrsto let poleg slovenskih proizvajalcev prikolic in avtodomov pod okriljem Slovenske turistične organizacije (STO), predstavila tudi Slovenija, s poudarkom na ponudbi slovenskih kampov in postajališč za avtodome ter s ponudbo prostočasnih aktivnosti, kot so pohodništvo in kolesarjenje. Na stojnici STO so obiskovalci, ki so se ustavili pri naših informatorjih, lahko dobili prav vse podatke o slovenskem turizmu.

Pozitivno mnenje o slovenski turistični ponudbi

Brez pretiravanja je bilo prav na naši stojnici, ki je bila lepo vidna že od daleč z vseh koncev hale 3, v kateri je bil celoten turistični del sejma, ves čas sejma najbolj živahno. Tistim, ki so se ustavili pri nas, letos ni bilo več treba pojasnjevati, kje je Slovenija. Mnogi od njih so že bili v Sloveniji, veliko celo letos, nekateri pa so se zaradi zelo pozitivnih vtisov s počitnic v Sloveniji, ki so jim jih posredovali sorodniki in znanci, odločili, da nas obiščejo zdaj v posezoni ali pa prihodnje leto. Vse, ki smo na slovenski stojnici opravljali delo informatorjev, je močno prijetno presenetilo, da so tisti, ki so se ustavljali pri nas, o naši turistični ponudbi in o Sloveniji nasploh imeli zelo pozitivno mnenje. Ker so tudi nemški mediji obširno pisali o poplavah pri nas, so po večini izražali solidarnost, tisti, ki pa so bili v posezoni namenjeni k nam na počitnice, pa so želeli izvedeti, katere predele so poplave zajele in kateri turistični objekti so bili prizadeti. Ko smo jim povedali, da je večina države in turističnih objektov neprizadetih, so se odločili, da pridejo k nam na počitnice že v septembru.

Na sejmu Caravan Salon se je doslej od slovenskih razstavljavcev najprej predstavila Adria Mobil, kasneje so se ji pridružili tudi drugi manjši slovenski proizvajalci počitniških vozil in opreme zanje. V turističnem delu so se leta 2013 najprej precej skromno predstavili slovenski kampi, leta 2015 pa se je na stojnici nemškega partnerja Main Platz iz Münchna predstavila prvič tudi mreža postajališč za avtodome. Naslednje leto so se vsi ponudniki storitev kamping in karavaning turizma pod okriljem STO prvič predstavili na skupni stojnici. Ta skupni nastop na tem največjem sejmu kamping in karavaning turizma na svetu, ki ga ne obiskujejo le nemški turisti, se je vsako leto bolj odražal tudi v porastu obiska v tem turističnem segmentu v naši državi.

Po letošnjem zelo uspešnem nastopu na sejmu Caravan Salon v Düsseldorfu lahko z velikim zadovoljstvom trdimo, da je Slovenija med evropskimi kamping in karavaning  turisti dosegla veliko prepoznavnost. Hkrati pa lahko tudi z gotovostjo napovemo, da nas bo še letos in še posebej prihodnje leto s šotori, počitniškimi prikolicami ali avtodomi obiskalo še več turistov.

To velja še posebej za tiste z avtodomi, saj se njihovo število zadnja leta skokovito povečuje. Poleg kapacitet v kampih bi zato veljalo še posebej povečati število prostorov za parkiranje na obstoječih postajališčih za avtodome in hkrati širiti mrežo le-teh po vseh slovenskih občinah. Lastnike avtodomov namreč ne zanimajo samo turistična središča in območja, temveč si povečini želijo preživljati dopust v neokrnjenem okolju. Postajališča pa so prav zaradi le minimalnih posegov v naravo nujna, da ta ostane čim bolj nedotaknjena. Avtodomarski turisti so namreč v veliki večini zelo ekološko ozaveščeni.

Fotografije: Drago Bulc