Meni Zapri

Zeleni Kras postaja prepoznaven turistični prostor

V Ilirski Bistrici je potekala 3. čezmejna borza lokalnih ponudnikov, ki postaja tradicionalna prireditev regionalnega pomena in vedno bolj prepoznavna, kot je dejala Maja Uljan, direktorica TIC Ilirska Bistrica, ki je organiziral prvo borzo na pobudo Marjane Grčman, predsednice Društva turističnih novinarjev Slovenije.

Letošnji dogodek je drugič organizirala Regionalna razvojna agencija Zeleni Kras v sodelovanju s TIC Ilirska Bistrica, občinskimi zavodi za turizem in Društvom turističnih novinarjev Slovenije. RRA Zeleni Kras tudi sicer sodeluje s ponudniki iz destinacije Zeleni Kras in iz sosednjih regij, tudi iz Vipavske doline in Goriškega ter tistimi iz Kvarnerja. Kot je dejal mag. Boštjan Požar, direktor RRA Zeleni Kras, sodi tudi borza v sistematično delovanje agencije na področju vlaganj sodelujočih občin v infrastrukturo, promocijo in dela s ponudniki. Takšno delovanje, je še dejal, daje tudi rezultate.

Mag. Boštjan Požar, direktor RRA Zeleni Kras

Borza je bila znova priložnost za medsebojno spoznavanje in navezavo poslovnega sodelovanja med najrazličnejšimi ponudniki namestitev, turističnega vodenja, prevozov, doživetij v naravi, upravljavcev naravnih znamenitosti in muzejev, turističnih kmetij, pridelovalcev lokalne hrane in obrtnikov.

Maja Uljan, direktorica TIC Ilirska Bistrica

Sestavni del borze je bil pogovor na temo Preboj na turistični zemljevid: od potenciala do uspeha. Uvodoma je prof. dr. Ljubica Knežević Cvelbar iz Centra poslovne odličnosti Ekonomske fakultete teoretično opredelila, kako je za preboj potrebna dolgoročna strategija. Njeno bistvo naj bo, česa regija ne želi razvijati in opredelitev, po čem se najbolj razlikuje od konkurentov.

Pogovor na temo Preboj na turistični zemljevid: od potenciala do uspeha

V pogovoru so sodelovali Dubravka Kalin iz Direktorata za turizem na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport, Marina Ferfolja vodja poslovne analitike na Slovenski turistični organizaciji, Marjana Grčman, predsednica Društva turističnih novinarjev Slovenije, Janko Boštjančič, direktor PVZ Pivka in Dario Ricov iz opatijskega hotela Keight.

Nekatera partnerstva in sodelovanja med ponudniki že potekajo, primer je Trio kraških znamenitosti, ki ga je prestavil Janko Boštjančič. Gre za skupno ponudbo Parka vojaške zgodovine v Pivki, Park Škocjanske jame in Kobilarno Lipica.

Marina Ferfolja in Marjana Grčman

Prepričljivo je o tem, kaj vse predstavlja širše obmejno območje na slovenski in hrvaški strani s svojimi naravnimi danostmi, ponudniki in zanimivo dediščino, spregovorila Marjana Grčman in izrazila željo, da bi se do Borze Zeleni kras v prihodnjem letu že oblikovali zelo konkretni programi in skupne ponudbe, zanimive tudi za trženje.

Uroš Štefelin

Spodbudno je, da se ilirskobistriška čezmejna borza ponudnikov razvija, letos so jo nadgradili z delavnicami na temo razvoja kolesarske ponudbe z Dušanom Štruclom  – Dixijem in kulinarično delavnico z Urošem Štefelinom in Marcelo Klofutar.

Fotografije: Peter Irman