Cveta Potočnik, 12. oktober 2018 – V Portorožu so potekali Dnevi slovenskega turizma, osrednji strokovni dogodek v slovenskem turizmu, ki uspešno prepleta predstavitev aktualnih razvojnih izzivov turizma in novosti na področju promocijskih in trženjskih aktivnosti ter digitalnih tehnologij. Dogodek daje tudi priložnost za predstavitev inovativnih idej in že oblikovanih novih turističnih produktov, hkrati pa na DST prikažejo svoje strokovno znanje gostinci, društvena organizacija pa predstavi rezultate tekmovanja Moja dežela – lepa in gostoljubna.
Že na novinarski konferenci in kasneje na plenarnem zasedanju je Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo poudaril, da slovenski turizem po dolgih letih dosega pozitivne rezultate, da pa še nismo presegli tistih iz leta 2007 in da zlasti z doseženimi 32 evri na prodano hotelsko sobo ne moremo biti zadovoljni. »Smo pa na pravi poti, vendar je treba realizirati lani sprejeto strategijo, če naj bi leta 2021 dosegli štiri milijarde evrov priliva iz izvoza turističnih storitev. Brez ustvarjanja višje dodane vrednosti v panogi pa to ni mogoče,« je dejal Počivalšek in predstavil tri ključne cilje, ki si jih je zadal v svojem drugem mandatu.
»V prvi vrsti je potrebno prestrukturiranje turističnih podjetij v državni lasti, ki obvladujejo skoraj 70 odstotkov hotelskih zmogljivosti, najprej je potrebno zagotoviti koncentracijo njihovega upravljanja in kasneje, čez dve ali tri leta izpeljati premišljeno privatizacijo, ki bo v korist teh podjetij. Pri tem se bomo srečali s številnimi parcialnimi interesi in nasprotovanjem,« je še dejal Počivalšek.
Prvič je po ministrovih besedah uspelo vzpostaviti poseben sklad za financiranje strateških naložb v turizem, zlasti nove hotelske zmogljivosti, to je kreditno shemo v višini 160 milijonov preko SID banke. Ta bo zagotovila kredite z ročnostjo odplačevanja do 30 let, moratorijem do pet let in nižjimi obrestnimi merami od referenčnih.
Med nalogami ministrstva na področju turizma je minister Počivalšek poudaril tudi ukrepe za reševanje akutnega pomanjkanja kadra v gostinski in turistični dejavnosti. Nadaljevalo se bo tudi reševanje razmer v Kobilarni Lipica, ki mora, po ministrovih besedah, znova postati pomemben turistični center. Potem ko je država za Lipico že namenila 10 milijonov evrov, je minister napovedal izgradnjo novega hotela Maestoso in zatrdil, da kobilarna nikoli ne bo privatizirana.
Kot zelo pomembno področje delovanja je minister Počivalšek opredelil medresorsko sodelovanje, pri čemer je gospodarsko ministrstvo tisto, ki mora utirati poti za zagotavljanje spodbudnega poslovnega okolja.
Slovenijo čutim na svoj način
Slovenska turistična organizacija je predstavila osveženo kreativno rešitev v podporo promocije Slovenije pod znamko I feel Slovenia na tujih trgih, prilagojeno spremenjenim pričakovanjem turistov glede doživetij, avtentičnosti in novih oblik luksuza. Bistvo nove kreativne rešitve je nagovarjanje turistov na bolj čustveni in izkustveni ravni, v ospredje postavlja pristna slovenska doživetja z višjo dodano vrednostjo, strnjena pa je v sporočilo »Slovenijo čutim na svoj način« oziroma v angleški različici »I feel Slovenia My Way«.
Slovenska turistična organizacija bo novo rešitev uvajala postopno, med drugim najprej v globalni digitalni kampanji v letu 2019, ki jo bo izpeljala v 17 državah. Z njo bo skušala turiste prepričati, da Slovenija ni le zelena, aktivna in zdrava destinacija, ampak skriva tudi nešteto enkratnih zgod in pristnih doživetij.
Kreativnost od ideje do uresničitve
Novost letošnjih Dnevov slovenskega turizma je bil Kreativni Café, dobro sprejet dogodek, ki se ga je udeležilo zlasti veliko mladih. Na dogodku so predstavili tri najboljše idejne rešitve oziroma digitalne aplikacije hackathona na temo »Kulturna pustolovščina na dlani«, ki omogočajo boljšo promocijo in večjo povezanost kulturne dediščine in turizma. Hachathon je potekal konec oktobra v Ljubljani, združil je 48 mladih programerjev, oblikovalcev in ljubiteljev kulturne dediščine ter turizma. V ekipah so se po principu odprtega inoviranja pomerili v razvijanju rešitev na tri zastavljene izzive, to je, povezovanje ponudbe različnih vrst dediščine in vključevanje manj znane dediščine v turistično manj obremenjenih destinacijah tudi izven glavne sezone; povezovanje dediščine in gastronomije Slovenije; večje povezovanje med lokalnimi ponudniki in upravljavci dediščine, ki je uvrščena na Unescov seznam ali je pridobila Znak evropske dediščine.
Udeleženci so inovativno povezali odprte javne podatke z namenom spodbuditi boljšo promocijo in doživetje kulturne dediščine v turizmu. Izmed devetih predstavljenih rešitev je strokovna komisija izbrala tri finaliste. Vsi trije ponujajo prototipe aplikacij, ki imajo jasno določene ciljne skupine, se najbolj približujejo konceptu Turizem 4.0 in ponujajo tudi najbolj celovito in prijazno uporabniško izkušnjo ter vključevanje lokalnih ponudnikov v predstavitve slovenske kulturne dediščine.
Na Dnevih slovenskega turizma so se predstavile tri najboljše ekipe in sicer ekipa Čaroled z mobilno aplikacijo Čarobna doživetja za vso družino, ekipa Proteus Explore Slovenia s pametnim potovalnim asistentom in ekipa Team Raketa z aplikacijo SLOVEniaGO. Zmagala je ekipa Čaroled.
V Kreativnem Cafeju je Slovenska turistična organizacija podelila tudi priznanje Snovalec 2018 virtualnemu poligonu Luknja v prihodnost, ki ga razvijajo pod okriljem Delavskega doma Trbovlje, obiskovalca pa popelje iz rudarske preteklosti kraja v prihodnost, virtualno popotovanje se začne z rudarsko tradicijo kraja, nato pa obiskovalca s pomočjo različnih zgodb popelje do futurističnega sveta, kakršnega bomo doživeli v prihodnosti. Nov turistični produkt povezuje tradicijo rudarskega kraja z njegovo prihodnostjo.
Preden sta predstavili, kaj sta dosegli v enem letu dve zmagovalni ekipi lanskoletnega turističnega hackathona v Kranjski Gori, je dr. Aleš Pustovrh, vodja programov v ABC Pospeševalniku in mentor obeh ekip, opozoril, da informacijska tehnologija spreminja vse panoge, tudi turistično. Dejal je tudi, da sta obe ekipi pod njihovim mentorstvom pridobili novo znanja, s pomočjo katerih bosta lažje izpeljali svoje ideje do komercialne uspešnosti.
Inovativen turistični produkt Istrski zajtrk oziroma Okusi lokalno, ki vključuje ponudbo lokalno pridelane hrane in doživetja ter povezuje turizem in kmetijstvo, je predstavila Mateja Hrvatin Kozlovič in dejala, da so Istrski zajtrk po predhodnem naročilu začeli ponujati in dostavljati junija letos. Sodelujejo s 30 majhnimi ponudniki in kakovostnimi majhnimi pridelovalci, ki se trudijo ohranjati istrsko gastronomsko tradicijo. Vsi, ki naročijo Istrski zajtrk, prejmejo še pet kuponov za lokalna doživetja, kar pomeni, da z njimi lahko obiščejo istrsko ekološko kmetijo, sirarja ali poskusijo oljčno olje, se pri tem srečajo z domačini in spoznajo, kje so bile pridelane surovine, iz katerih je sestavljen zajtrk.
Zgodbarji iz Laškega so ob podpori Thermane Laško in pod mentorstvom ABC pospeševalnika razvili virtualno doživetje srednjega veka Spremeni tok zgodovine. Virtualno doživetje je umeščeno v avtentično podobo celjskega Starega gradu, temelji na zgodbi Veronike Deseniške in predstavlja preplet navidezne resničnosti in realnega izkustva.