Cveta Potočnik – Slovensko predstavništvo Nemške turistične organizacije (DZT) je včeraj v Ljubljani predstavilo obeleževanje 100-letnice ustanovitve znameniti šole umetnosti Bauhaus v Nemčiji, ki je osrednja tema nemške turistične promocije za letos. Vodja predstavništva Maja Horvat je poleg tega predstavila aktualne podatke o nemškem turizmu, v slogu Bauhausa pa so bile domiselno oblikovane tudi čokoladne slaščice slaščičarja Gorazda Potočnika, ki so jih ponudili ob teh priložnosti.
S številnimi prereditvami, festivali, novimi muzeji in razstavami bodo torej letos v Nemčiji obeležili zapuščino znamenite šole Bauhaus, ki jo je Walter Grupius ustanovil leta 1919 v Weimarju in se je kasneje selila v Dessau in Berlin. Šola, ki je v Nemčiji obstajala le 14 let, je pustila viden pečat v arhitekturi in oblikovanju ne le v Evropi ampak tudi drugod po svetu, kamor so bili mnogi njeni učenci prisiljeni emigrirati pred nacisti. Nekaj dni je bil leta 1933 učenec šole Bauhaus, kot edini Slovenec, tudi Avgust Černigoj.
Med dogodki, ki jih kaže omeniti, sta novi razstavi z naslovom »Bauhaus prihaja iz Weimarja« in »Van de Velde, Nietzsche in moderna okrog leta 1900«, ki ponujata pregled razvoja najvplivnejše šole oblikovanja in umetnosti v 20. stoletju, ki bosta od 6. aprila dalje na ogled v Muzeju Bauhaus v Weimarju.
8. septembra bodo v Dessau odprli Muzej Bauhausa z drugo največjo zbirko na temo te slovite šole na svetu. V Berlinski galeriji v Berlinu pa bo od 6. septembra do 27. januarja prihodnjega leta na ogled jubilejna razstava z naslovom Original Bauhaus.
DZT je pripravila v jubilejnem letu Bauhausa različne digitalne projekte, med drugim predstavlja raznoliko Bauhausovo dediščino v oblikovanju, arhitekturi, umetnosti in obrti v animiranem filmu, ki hkrati prikazuje najpomembnejša mesta, v katerih je šola delovala, to so predvsem Weimar, Desssau in Berlin. V okviru posebnega turističnega programa Velika tura modernizma so pripravili ogled približno sto izstopajočih stavb iz obdobja modernizma v različnih nemških mestih.
30. obletnica padca Berlinskega zidu
Za letos DZT poleg poudarka 100. obletnice ustanovitve šole Bauhaus in digitalne marketinške kampanje Nemška mesta poleti razvija tudi globalno kampanjo ob 30. obletnici padca Berlinskega zidu. Po besedah Petre Hedorfer, predsednice upravnega odbora DZT v tujini namreč vlada izjemno zanimanje za padec Berlinskega zidu in ponovno združitev obeh Nemčij. Poudarek bo na digitalni komunikaciji na Instagramu in trženju na družbenih omrežjih.
Slovenski gostje so v Nemčiji med dvajseterico najštevilčnejših
V Nemčiji so lani zabeležili nekaj manj kot 370.000 prenočitev slovenskih turistov, samo lani z nekaj manj kot 27 odstotkov več, medtem ko se je od leta 2008 število prenočitev povečalo za dobrih 88 odstotkov. Približno 45 odstotkov slovenskih gostov Nemčijo obišče poslovno, 35-odstotni tržni delež pa imajo krajša in daljša počitniška potovanja, dve tretjini od teh se odloči za oglede mest in krožna potovanja.
Visoko na lestvici ljubiteljev kulture in med mladimi
Nemški turizem tudi sicer dosega v zadnjih letih zelo dobre rezultate, že deveto leto zapored beleži rekordno turistično bero, lani 87,7 prenočitev tujih gostov ali za 3,8 milijona kot leto pred tem. V Nemčiji na leto poteka 1,2 milijona različnih kulturnih dogodkov in prireditev in Nemčija je med Evropejci v primerjavi z drugimi evropskimi državami najbolj priljubljena kulturna destinacija, dobrih 20 milijonov prihodov gostov ima za motiv kulturna doživetja. Hkrati ima Nemčija med evropskimi državami v strukturi gostov najvišji delež mladih v starosti od 16 do 35 let.