Cveta Potočnik – Kot je na današnji novinarski konferenci povedal minister Zdravko Počivalšek, je Slovenija turizmu že namenila obsežen nabor finančnih ukrepov, ki so usmerjeni predvsem v ohranjanje likvidnosti podjetij in delovnih mest, a to ne bo zadoščalo
Pojasnil je, da predstavljajo turistični boni nov koncept državne pomoči za gospodarstvo in da ne gre za subvencijo, pač pa sredstvo, da bodo tako veliko kot majhni turistični ponudniki prenočitvenih zmogljivosti lahko delali, čeprav verjetno v manjšem obsegu kot pred epidimijo. Kot je dejal, se bo s pomočjo bonov v slovenskem turizmu do konca leta obrnilo skoraj pol milijarde sredstev.
Kot je znano, bo mogoče turistične bone, ki jih bodo prejeli vsi prebivalci Slovenije, unovčiti od 19. junija do 31. decembra. Boni bodo prenosljivi in deljivi, kar je rešitev, ki izenačuje konkurenčnost manjših ponudnikov v primerjavi z velikimi.
Glede ugibanj, ali ne bodo nekateri ponudniki oblikovali različnih cen, če bomo pri njih uporabili bone pa je Počivalšek dejal: »Nadzor nad rabo bonov bo izvajal tržni inšpektorat, največ pa lahko naredimo sami z odločitvijo, da k nepoštenim ponudnikom ne gremo. Vse državljane pozivam, naj javno opozarjajo na nepravilnosti.«
Dobroimetje bo zabeleženo v eDavkih
Izvedbeni del unovčevanja bo prevzela Finančna uprava. Namestnik generalnega direktorja Peter Grum je danes povedal, da gre skupaj za 2 milijona 50 tisoč upravičencev do bonov, da jim bodo pripadli avtomatično. Bonov ne bodo tiskali, zabeleženi bodo kot dobroimetje v sistemu eDavki, stanje porabe pa bomo lahko spremljali preko mobilne aplikacije eDavki.
V praksi bo unovčevanje bona precej enostavno, saj ga bodo lahko upravičenci na lokaciji turističnega objekta v Sloveniji unovčili z osebno izkaznico ali potnim listom. Bone bodo lahko sprejemali ponudniki, ki so bili do 13. marca registrirani kot poslovni subjekti, kot je dejal Grum pa jih ponudniki niso dolžni obvezno sprejemati. Za kršitelje so predvidene kazni in sicer od 200 do 600 evrov za posameznika in od 1.200 do 40.000 za poslovne subjekte.
Ker je v zvezi z rabo turističnih bonov pričakovati veliko vprašanj, so na Finančni upravi vzpostavili klicni center, ki bo na telefonski številki 08 200 1005 deloval od 15. junija. Kako bomo unovčevali bone pa prikazuje video:
Odgovorni potovalni standardi
Na novinarski konferenci je sodelovala tudi Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, ki je predstavila znamko Green&Save, s katero komunicirajo odgovorne potovalne standarde slovenskega turizma. Kot je dejala, je Slovenija včeraj kot ena prvih držav na svetu pridobila tudi možnost uporabe znaka Safe Travels (varna potovanja) Svetovnega turistične in potovalne sveta (WTTC).
STO je danes lansirala portal tasteslovenia.si za promocijo Slovenije, kot trajnostne gastronomske dežele, čez natanko teden dni pa bo Slovenija dobila tudi dolgo pričakovani Michelinov vodnik, ki za slovensko gastronomijo pomeni izjemen uspeh.
Maja Pak je predstavila rezultate vseslovenske komunikacijske kampanje Zdaj je čas. Moja Slovenija za spodbujanje domačih gostov k počitnikovanju doma, v kateri sodeluje vseh 35 vodilnih turističnih destinacij iz vseh štirih makro regij
Video Zdaj je čas, moja Slovenija si je ogledalo že več kot 300.000 uporabnikov družbenih omrežij, na spletni strani Moja Slovenija je objavljenih že več kot 130 paketov turističnega gospodarstva v različnih tematskih kategorijah, za 240 % se je na Instagramu povečala uporaba ključnika #mojaslovenija, za 48 % pa se je povečala tudi obiskanost slovenskih vsebin turističnega portala www.slovenia.info.
Fotografije: Cveta Potočnik