Cveta Potočnik – Receptivne turistične agencije bijejo plat zvona. Njihovo poslovanje na področju organiziranega prihoda gostov v Slovenijo je zamrlo, beležijo več kot 95-odstotni izpad prihodkov v letošnjem letu. Zaradi koronakrize so napovedi o ponovni rasti potovanj črnoglede. Združena iniciativa približno 20 slovenskih receptivnih turističnih organizatorjev potovanj in agencij dosedanje ukrepe države na področju pomoči gospodarstvu, zlasti za ohranjanje delovnih mest, ocenjuje kot dobre.
Iniciativa pa vlado poziva, da v petem zakonodajnem svežnju ukrepov za blažitev posledic epidemije sprejme sorazmerne in uravnotežene ukrepe pomoči celotni turistični panogi, upoštevajoč posebnosti različnih segmentov turizma.
V iniciativi poudarjajo, da so izkušeni in usposobljeni zaposleni v receptivnih agencijah ključni. Borijo se za ohranitev približno 400 delovnih mest, strošek bi po oceni znašal približno 3,5 milijona evrov. Vladi namreč predlagajo, da bi do konca marca prihodnjega leta podaljšala ukrep, ki je veljal do konca maja, to je, da za agencije, ki beležijo najmanj 80 odstotkov upada prometa, ukrep čakanja na delo velja za 80 odstotkov zaposlenih. Za podjetja, ki so imela manjši upad, pa bi se pomoč sorazmerno zmanjšala.
Iniciativa je na včerajšnji novinarski konferenci opozorila tudi na težave zaradi kratkoročnega sprejemanja ukrepov, zlasti pri razvrščanju posameznih držav na različne sezname, za katere veljajo različni ukrepi pri vstopu v Slovenijo. Prav tako panogi ne pomaga mesečno podaljševanje ukrepov za ohranjanje delovnih mest, saj gre za panogo, ki se za posamezne posle dogovarja pol ali celo leto v naprej.
Receptivne agencije, obremenjene z vsemi stroški iz poslovanja in hkratnem velikem izpadu prihodka, ne po lasni krivdi, od vlade pričakujejo tudi nepovratne subvencije za njihovo pokrivanje ter ugodne pogoje za najemanje kreditov pri SID banki za premagovanje likvidnostnih težav.
Če receptivne agencije ne bodo preživele koronakrize, bo prizadet celoten slovenski turizem, ki je močno odvisen od tujih gostov, za posamezne slovenske hotela pa delež tujih agencijskih gostov znaša od 20 do 40 odstotkov.
Naslovna fotografija: Na novinarski konferenci so o ogroženosti receptivnih turističnih agencij spregovorili Miro Hribar, direktor in solastnik agencije Intours, Boštjan Horjak, direktor in lastnik agencije Liberty Adriatic in predstavnik receptivnih agencij v Kongresnem uradu Slovenije, Mišo Mrvaljevič, generalni sekretar Združenja turističnih agencij Slovenije in Jernej Osterman, direktor hotela Austria Trend Hotel. Foto: Cveta Potočnik