Meni Zapri

Slovenskemu podjetju Arctur za orodje TIM nagrada na področju inovacij v turizmu

Včeraj se je v španski Sevilli zaključil tridnevni dogodek Tourism Innovation Summit 2020, ki so ga ob upoštevanju najstrožjih pravil izpeljali v živo, da bi tako simbolično pokazali, da je kljub vsem izzivom tudi v tej novi realnosti mogoče uspešno organizirati dogodke.

Tourism Innovation Summit 2020 je odprla španska kraljica Letizia v mednarodni družbi politikov in strokovnjakov, tudi slovenskih. Slovensko podjetje Arctur je še enkrat potrdilo pomembnost inciative Turizem 4.0 in z orodjem TIM – Tourism Impact Model (Model učinka turizma) prejelo nagrado za najboljšo inovacijo na področju umetne inteligence in podatkovne analitike.

Iz najhitreje rastoče dejavnosti se je turizem zaradi koronavirusa čez noč ustavil. Spoznali smo, kako globoko je vtkan v skorajda vse sektorje naše družbe. Hitro spreminjanje pogojev delovanja zdaj kliče po rešitvah, ki občinam, destinacijam in državi omogočajo hiter in kompetenten odziv v vseh situacijah.

Tomi Ilijaš, direktor Arcturja, Reyes Maroto, ministrica za industrijo, trgovino in turizem, Juan Espadas, župan Seville in Urška Starc Peceny, vodja oddelka Turizem 4.0 pri Arcturju. Foto: arhiv Arctur

Na dogodku, ki je bil posvečen ponovnemu zagonu turizma, so se zbrali najpomembnejši predstavniki, poleg kraljice Letizie, tudi Reyes Maroto, ministrica za industrijo, trgovino in turizem, Juan Manuel Moreno, predsednik regije Andaluzija, Juan Espadas, župan Seville in vrsta drugih mednarodnih predstavnikov iz vseh segmentov turizma.

Bomo gospodarji svojih podatkov in posledično odločitev?

Med glavnimi govorci dogodka sta bila tudi dr. Urška Starc Peceny, vodja oddelka Turizem 4.0 pri podjetju Arctur in direktor Tomi Ilijaš. Predstavljala sta Turizem 4.0, slovensko iniciativo, ki je že prerasla v mednarodno partnerstvo za Turizem 4.0 in združuje že več kot 150 članov po celem svetu.

»Bistvo turizma 4.0 je zavedanje, da poleg dobre hrane, prijaznih ljudi in lepe narave turizmu vladajo še druge sile, to so visoke tehnologije. Dejstvo je, da je Evropa tu zaspala in je ta tehnologija v rokah ameriških korporacij.« je povedal Tomi Ilijaš.

Turizem 4.0 je evropski odgovor in postavlja v ospredje kvaliteto življenja lokalnega prebivalca, trajnostni razvoj okolja ter spoštovanje človekove zasebnosti. Podatkov je ogromno, zbiramo jih na najrazličnejše načine in jih skladiščimo. Sami po sebi pa taki podatki nimajo vrednosti, treba jih je pretvoriti v informacije, ki bodo ključnim odločevalcem dale dovolj dobro sliko, da se bodo lahko pravilno odločali, v katero smer naj razvijajo turizem, infrastrukturo in druga področja.

Ekipa na Arcturju je v družbi mednarodnih strokovnjakov ugotovila, da je percepcija ljudi glede učinkov turizma velikokrat bistveno drugačna, kot je realno stanje. TIM je prvi korak na tej poti in na podlagi nekaj več kot tristo indikatorjev prikaže učinke turizma na določeni destinaciji. Zajame vsa področja življenja in prikaže objektivno sliko tako pozitivnih kot negativnih učinkov turizma. Ocenjevanje s TIM-om se trenutno izvaja v sklopu evropskih projektov, ki jih Arctur vodi oz. v njih sodeluje, na šestih destinacijah ob Črnem morju, na 24 destinacijah v podonavski regiji in v 5 pogumnih slovenskih občinah, ki so se projektu pridružile že v testni fazi in zdaj zaključujejo zbiranje podatkov.

»Priložnost za Slovenijo je, da bi orodje uporabili celovito in postali referenčna država. Trenutno se večinoma odločamo na osnovi podatkov, ki jih zbirajo in obdelujejo tuje korporacije. Je to prihodnost, ki si jo želimo ali želimo postati gospodarji svojih podatkov in posledično odločitev?” sprašuje dr. Urška Starc Peceny.

Naj bo nagrada spodbuda, da Slovenija postane zelena in vodilna pri uvajanju naprednega strateškega načrtovanja na osnovi realnih podatkov.

Naslovna fotografija: Tomi Ilijaš in dr. Urška Starc ob prejetju nagrade za najboljšo inovacijo na področju umetne inteligence in podatkovne analitike na področju turizma. Foto: arhiv Arctur