Cveta Potočnik – Turizem bo ob ponovnem zagonu drugačen, kot je bil pred pandemijo. Ponovni zagon je med drugim odvisen od precepljenosti, dostopnosti hitrih testov in morebitne uvedbe digitalnega zelenega potrdila. Bolj ali manj je že jasno, da bo morala turistična in potovalna industrija zagotoviti različne varnostne standarde, trženje pa prilagoditi spremenjenemu povpraševanju in ponovnemu pridobivanju zaupanja. Nedvomno bodo morali biti prilagojeni tudi plačilni pogoji za turistične storitve in možnosti odpovedi ter s pomočjo različnih digitalnih orodij in aplikacij zagotovljen dostop do informacij v realnem času.
Prav različni vidiki možnega okrevanja turizma so bili osrednja tema letošnje berlinske turistične borze ITB Berlin NOW, ki je potekala samo za poslovne goste virtualno prek posebne platforme, ki jo je razvil organizator borze Messe Berlin.
Odločilna bosta zaupanje in fleksibilnost
Globalna raziskava, ki sta jo izvedla pred začetkom borze ITB Berlin in Tavelzoon, je pokazala, da so zlasti Evropejci izgubili veliko zaupanja v turistične blagovne znamke. To velja tudi za Veliko Britanijo, Nemčijo in Francijo. Evropejci so razočarani nad tem, kako so turistična podjetja, agencije, organizatorji potovanj in letalski prevozniki obravnavali odpovedi rezervacij in komunicirali z gosti med pandemijo.
Raziskava je pokazala, da turisti pričakujejo garancijo za vrnitev denarja ter možnost za spremembo rezervacije ali aranžmaja, če morajo zaradi epidemioloških razmer spremeniti svoje načrte. Pozitivno je, da nekateri organizatorji potovanj že zagotavljajo bolj fleksibilne cene in pogoje glede odpovedi.
Globalni turizem bi lahko do konca leta dosegel 50 odstotkov obsega iz leta pred koronakrizo
Po podatkih raziskave IPK International so se na globalni ravni leta 2020 potovanja v druge države in območja zmanjšala za 70 odstotkov. Boljše rezultate v primerjavi z letalskimi potovanji, obiski mest in krožnimi potovanji so dosegale počitnice v naravi in tiste organizirane z lastnim prevozom.
Vendar pa se med pandemijo niso znižale cene potovanj. Res so turisti na posameznem potovanju porabili 14 odstotkov manj kot leto prej, vendar gre to pripisati zlasti zmanjšanemu številu potovanj z letalom in potovanj na oddaljene cilje.
Kljub močnemu padcu mednarodnega turistične prometa podatki zadnjih raziskav trga dajejo nekaj optimizma za letošnje leto, saj kar dve tretjini vprašanih letos namerava potovati v drugo državo. Dostopnost do cepiva in velika pripravljenost tistih, ki nameravajo potovati, da se cepijo, omogoča ponovni zagon turizma, če ne letos pa prihodnje leto ali najkasneje v letu 2023.
Med najbolj priljubljenimi oblikami počitnic ostajajo tiste ob morju, na drugem mestu so obiski mest, na tretjem pa počitnice v naravi.
Evropejci dajejo izrazito prednost počitnicam v Evropi, predvsem v Španiji, Italiji, Nemčiji in Franciji. Emitivni trgi z največjim potencialom za okrevanje v letu 2021 so Nemčija, Švica, Avstrija, Nizozemska in Rusija. »Smiselno se je s promocijskimi aktivnostmi v letu 2021 usmeriti na te trge, » je dejal Rolf Freitag na borzi ITB Berlin NOW.
Kaj se bo spremenilo za hotelski sektor
Patrick Mendes, direktor prodaje hotelske verige Accor Hotels, je na berlinski borzi dejal, da se bo tudi v hotelirstvu po pandemiji marsikaj spremenilo. Soočili se bodo verjetno z kasnejšimi rezervacijami in krajšim bivanjem gostov. Poleg varnosti bodo gostje dajali večji pomen tehnični opremi hotelov, saj je pričakovati, da bodo tudi v hotelih občasno delali na daljavo in to ne le hotelski gosti temveč tudi lokalno prebivalstvo.
Drugi govorniki so poudarjali varnost, čistočo in splošno kakovost kakor tudi, da bo komunikacija z gosti odločilna za čas, ko se bodo hoteli ponovno odprli.
V prihodnje je pričakovati odprtje novih oskrbovanih apartmajev, ki bodo zagotavljali manj stikov z osebjem. V hotelskih sobah in drugih hotelskih prostorih se bo zmanjšalo število predmetov, ki jih je potrebno razkuževati.
Po odprtju bodo imele restavracije manjšo kapaciteto zaradi varne razdalje. Samopostrežni zajtrki in druge oblike bifejev so še zlasti problematični, za se bodo hotelirji morali odločati za drugačne načine strežbe.
Virtualna srečanja in konference bodo verjetno ostali tudi v prihodnje, tudi če bodo različni dogodki ponovno potekali tudi v živo, to pa bo imelo trajne posledice za hotelsko strežbo in organizatorje dogodkov.
Pričakovati je, da se bo v hotelih povečala uporaba brezstičnih tehnologij ali zaslonov na dotik, ki bodo gostu omogočali interakcijo z recepcijo. Pričakovati je tudi, da bo vse več pametnih sob, v katerih bo gost lahko vse upravljal prek mobilnega telefona.
Pričakovati je tudi, da se bodo hotelirji odločili za preureditve, da bi pridobili čim več prostora na prostem. Nova pravila pa bo ne nazadnje potrebno upoštevati tudi v wellness centrih, bazenih in hotelskih fitnesih.
Ogledi mest v prihodnje
»Po koncu pandemije bo potrebno prilagoditi oglede mest, pomembno vlogo pri tem bosta imela digitalizacija in kakovost. Poleg splošnih ukrepov, kot sta nošenje mask in primerna razdalja, bo nova normalnost terjala organizacijske spremembe. Skupine bodo manjše, število ogledov najbolj obiskanih znamenitosti bo omejeno in razdalja med sedeži v avtobusih na turističnih turah bo nova stalnica,« je dejal na panelni razpravi prof.dr.Wolfgang Arlt, med drugim član komiteja ekspertov Svetovne federacija turističnih mest (WTCF).