Meni Zapri

V Sloveniji za zdaj odprtih približno polovica turističnih zmogljivosti

Cveta Potočnik – »Pustite nam delati, zaposleni v turizmu smo odgovorni,« sta pričakovanja zaposlenih v turizmu na novinarski konferenci sedanje stanje v slovenskem turizmu strnila Iztok Altbauer, direktor Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč in Miha Kovačič, direktor Kongresnega urada Slovenije. Predstavniki turističnih združenj so se sicer strinjali, da je dosedanjih približno 450 milijonov evrov pomoči, od tega 40 odstotkov za ohranitev delovnih mest, ki jih je za pomoč gostinstvu in turizmu namenila država, bilo v veliko pomoč, vendar pa hkrati pričakujejo čimprejšnji sprejem posebnega interventnega zakona za turizem in popolno sprostiti delovanje turističnih ponudnikov.

Interventni zakon je še v usklajevanju

Simon Zajc, državni sekretar na gospodarskem ministrstvu podrobnosti  ni mogel dati, ker je predlog še v usklajevanju, prav tako še niso znane podrobnosti o predvideni izdaji novih turističnih bonih, ki naj bi jih sicer po predlogu ministrstva bilo mogoče uporabiti za ponudnike iz več dejavnosti  kot lanskoletne.

»Če ne bo dodatnih bonov, bo letos verjetno manj slovenskih gostov. Podpiramo uvedbo evropskega zelenega digitalnega potrdila, saj različni pogoji posameznih držav zelo otežujejo pretok turistov,« je pričakovanja za letošnjo sezono strnil Fedja Pobegajlo, direktor Turistično gostinske zbornice Slovenije. Sicer pa po njegovih besedah kakšnih 3000 gostinskih in turističnih ponudnikov sploh ne bo več poslovalo. Zdaj je odprtih približno polovica zmogljivosti, nekatere pa naj bi odprli prihodni teden.

V zdraviliščih, je dejal Iztok Altbauer, so nekatere namestitve odprli za prvomajske praznike, nekatere pretekli teden,  druge pa bodo verjetno do sredine junija. Kot je poudaril,  v zdraviliščih ni bilo nobenega primera prenosa okužbe, zagotovila so možnost testiranja, hkrati pa uvajajo postkovidne programe okrevanja.

V Združenje Aktivna Slovenija je povezanih približno 50 ponudnikov nastanitev in programov za športne aktivnosti ter žičničarjev. Kot je dejal  Marko Lenarčič, direktor združenja, se je med zaprtjem zaradi epidemije veliko manjših ponudnikov celo odločilo za nove investicije, kar precej novosti bo na pohodniški in kolesarski infrastrukturi, nekaj bo tudi novih prireditev.

Slovenska turistična organizacija je objavila tri razpise za sofinanciranje v višini 3,5 milijona evrov.

Slovenska turistična organizacija bo letos nadaljevala nagovarjanje Slovencev z kampanjo Zdaj je čas. Moja Slovenija, prav tako tuje poslovne partnerje slovenskega turizma in tuje goste. Direktorica STO Maja Pak je predstavila podatke, po katerih si 56 odstotkov Evropejcev želi potovati, vendar bližje doma. K njihovi odločitvi, da morda izberejo letos Slovenijo, naj bi pripomogli tudi varnostni znamki Safe Travels in Green&Safe, ki ju uporablja že več kot 800 slovenskih turističnih ponudnikov.