Meni Zapri

Umetna inteligenca in turizem – priložnost ali minljiv trend?

Društvo turističnih novinarjev Slovenije je v ljubljanskem Hotelu Slon organiziralo že četrti Turistični forum, tokrat o izzivih in priložnostih, ki jih umetna inteligenca predstavlja za področje turizma.

V pogovoru sta različne vidike umetne inteligence in njene uporabnosti v turizmu osvetlila Klemen Furlan, direktor podjetja HopGuides in Rudi Medved iz incoming turistične agencije World Discovery. Govora je bilo predvsem o vplivu umetne inteligence na oblikovanje ponudb turističnih agencij in o digitalnih vodnikih. Pogovor je povezovala Marjana Grčman, predsednica društva TNS.

Turistični forum na temo Umetna inteligenca in turizem – priložnost ali minljiv trend? Foto: Peter Irman

V podjetju HopGuides so umetno inteligenco vključili v oblikovanje digitalnih turističnih vodnikov za točno določene ciljne skupine, ki imajo različna zanimanja od športnih aktivnosti do kulturnih doživetij. Umetna inteligenc omogoča, da takšne vodnike pripravijo tudi do petkrat hitreje kot na klasičen način in jih prevedejo v več jezikov. V vodnike za samovodene ture vključijo veliko informacij o naši kulturni dediščini in o znamenitih Slovencih. V digitalnih vodnikih so oživeli znane like iz ljudskega pripovedništva in ljudskih pesmi, tako denimo lik Marko skače razlaga kulturno dediščino Prekmurja. Vodniki  omogočajo drugačno uporabniško izkušnjo in so spremenili način spoznavanja turističnih krajev skozi zgodbe, hkrati lahko razbremenijo zaposlene na hotelskih recepcijah ali v turistično informacijskih pisarnah pri dajanju informacij.

V incoming agenciji World Discovery orodja, podprta z umetno inteligencijo, uporabljajo pri pripravi aranžmajev, saj z njihovo pomočjo hitreje zberejo potrebne informacije o posameznih turističnih območji iz različnih virov in napišejo tekste za njihovo predstavitev.

Oba sogovornika sta povedala, da se v njunih podjetjih naslanjajo na Strategijo digitalne preobrazbe slovenskega turizma, da pa mora slovenski turizem hitreje kot do zdaj začeti uporabljati nove tehnologije, zlasti v hotelirstvu. Ne le za Slovenijo, ampak tudi za druge evropske države pa je mogoče ugotoviti, da zakonodaja ne sledi hitremu tehnološkemu razvoju, zlasti pri regulaciji poslovanja velikih igralcev, kakršen je denimo portal booking.com.

Naslovna fotografija: Rudi Medved, Marjana Grčman in Klemen Furlan, foto: Peter Irman