Cveta Potočnik – Slovenska turistična organizacija je pretekli teden organizirala v štirih slovenskih krajih delavnice za slovenske turistične ponudnike o tem, kako čim bolje izkoristiti možnosti, zlasti tista brezplačna orodja, ki jih ponujajo globalne digitalne platforme TripAdvisor, Viator in Google.
Povpraševanje po Sloveniji na TripAdvisorju se povečuje iz leta v leto
“TripAdvisor je globalni popotniški mnenjski portal, katerega cilj je spodbuditi uporabnike k odločitvi o počitniškem cilju. Na njem je informacije o Sloveniji iskalo že skoraj 12 milijonov ljudi, polovica od njih se je nato z nakupom tudi odločila za počitnice v vaši državi. Povpraševanje po Sloveniji se povečuje iz leta v leto, vendar je še veliko možnosti, da bi se še povečalo, saj ima izjemne turistične vsebine. Zanimanje za Slovenijo na TripAdvisorju je celo večje kot denimo za Pariz, Amsterdam ali Dubaj. Največkrat uporabniki iščejo informacije o Ljubljani, Bledu in Portorožu,« je povedal Justin Reid, direktor destinacijskega marketinga za območje Evrope, Srednjega vzhoda in Afrike pri TripAdvisorju. Postregel je tudi s številko, da je na TripAdvisorju objavljenih 340.000 mnenj in ocen o Sloveniji.
Kdo najpogosteje išče Informacije o Sloveniji?
Najpogosteje si informacije in mnenja o Sloveniji ogledujejo Italijani, Britanci, Nemci, Avstrijci in Američani, največ rezervacij po ogledu opravijo Italijani, glede na število iskanj pa Rusi. Tisti, ki iščejo informacije o Sloveniji najpogosteje iščejo tudi po hrvaških, avstrijskih in španskih ponudbah, torej so te države neposredni konkurenti Sloveniji. V Veliki Britaniji se je kljub negotovosti zaradi Brexita v zadnjih dveh letih iskanje informacij o Sloveniji povečalo za 19 odstotkov.
Italijani, ki prek TriAdvisorju torej najpogosteje med vsemi poiščejo Slovenijo, največkrat iščejo izjemne dogodke, doživetja in aktivnosti v naravi. »Glede na to, da se kar 93 držav promovira s kulinariko, mora biti zaradi velike konkurence ta ponudba res prvovrstna,« je poudaril Justin Reid in dodal: »Zelo dobro uporabniki ocenjujejo doživetja, kulturne prireditve, kulturno-zgodovinsko dediščino, naravne znamenitosti in aktivnosti v naravi, zato kaže te poudarjati v promociji Slovenije.«
Predstavitev naj bo podkrepljena z multimedijsko vsebino
Justin Reid je ponudnikom, ki imajo profil na TripAdvisorju svetoval, da skrbijo, da bodo informacije vedno aktualne, posodobljene in točne, naj objavljajo videje in res dobre, profesionalne, vsebinske fotografije, ki prikažejo bistvo njihove ponudbe. »Nima smisla prikazovati notranjosti restavracije, pomembno pa je objaviti dobre fotografije jedi,« je ponazoril povedano.
Mnenja in ocene uporabniki zelo upoštevajo
Raziskava TripAdvisorja je pokazala, da 87 odstotkov njihovih uporabnikov ne rezervira namestitve preden ne prebere ocen in mnenj drugih uporabnikov, 85 odstotkov uporabnikov pa bo prej rezervirala hotel, ki odgovarja na mnenja ali komentarje gostov, tudi če so ti negativni. Zato je po Reidovih besedah zelo pomembno zbirati mnenja in odgovarjati na zapise gostov, kar tudi omogočajo brezplačna orodja TripAdvisorja.
Plačljiva orodja omogočajo vpogled v statistične podatke
Razen neplačljivih ponuja portal še vrsto plačljivih orodij za dostop do analize podatkov o uporabnikih ponudnikove strani ali strani konkurence, do podatkov, kako se odzivajo uporabniki na posebne ponudbe ali do podatkov o globalnih trendih v povpraševanju. Plačljiva so tudi orodja za umestitev promocijskih sporočil ponudnika
Potovalni načrti in izleti po meri posameznika
Justin Reid je zelo priporočal objavo predlogov krajših ali daljših itinerarjev, bodisi tematskih ali bolj splošnih, ki vključujejo oglede različnih zanimivosti ali doživetja v kraju ali na širšem območju ponudnika. Kot dober primer umestitve predlogov za itinerarje je priporočil spletno stran Škotske turistične organizacije VisicScotland.
»Prav personalizirane počitniške ali izletniške načrte želi letos vključiti na svoje strani Slovenska turistična organizacija, načrte po meri posameznika, ki si jih bo uporabnik lahko sestavljal in spreminjal sam,« povedala Alenka Pahor Žvanut, vodja sektorja za vsebinski digitalni marketing pri STO. Zato si STO prizadeva, da bi bilo čim več storitev ponudnikov iz celotne palete turističnih storitev digitaliziranih, da bi jih bilo mogoče prek spleta rezervirati in tudi kupiti.
Portal Inspirock ponuja izdelavo itinerarjev
Pojavile so se nove digitalne tehnologije z novimi pametnimi funkcijami za načrtovanje izletov ali itinerarjev, kakršen je na primer portal Inspirock. Uporabnik vnese informacije, kam želi potovati, kaj ga zanima in kaj želi početi, Inspirock pa že v nekaj trenutkih sestavi povsem natančen personaliziran potovalni načrt, denimo s podrobnostmi o odpiralnih časih znamenitosti, športnih aktivnostih, namestitvah in prevozih. Portal omogoča tudi rezervacije vstopnic za prireditve, rezervacijo hotelov, letalskih vozovnic in podobno.
Personaliziran potovalni načrt je mogoče spreminjati, shraniti na računalnik ali mobilno napravo, pa tudi deliti prek družabnih omrežij ali elektronske pošte. To orodje destinacijskim ali nacionalnim turističnim organizacijam omogoča nov način promocije prireditev, naravnih in kulturno-zgodovinskih znamenitosti, športnih in drugih aktivnosti, prevozov in namestitev.
Portal Viator omogoča spletno prodajo doživetij
Viator je hčerinska platforma TripAdvisorja, ki je namenjena spletni prodaji različnih doživetij in aktivnosti. Ima 490 milijonov uporabnikov mesečno, na portal je vključenih več kot 200 tisoč možnosti za doživetja po vsem svetu. Kot je dejal Mark Bolan iz Viatorja je med njimi tudi vedno več ponudnikov iz Slovenije.
Naslovna fotografija: Justin Reid, direktor destinacijskega marketinga za območje Evrope, Srednjega vzhoda in Afrike pri TripAdvisorju