S predstavniki Mestne občine Nova Gorica, Občine Ajdovščina in Občine Vipava ter sodelavci turističnih organizacij, ponudniki in organizatorji prireditev iz Vipavske doline smo turistični novinarji organizirali novinarsko konferenco v kongresni dvorani vinske kleti posestva Guerila.
Namen naše študijske poti po Vipavski dolini je bil na eni strani, da se seznanimo s prizadevanji za povezovanje turizma celotne doline od Nove Gorice do Podnanosa, ga enotno promovirati in tržiti, po drugi strani pa obiskati Gozdno vasico Theodosius v Vrhpolju pri Vipavi, posestvo Guerila v Planini pri Ajdovščini, vinsko klet Vipava 1894 v Vipavi in Gostilno pri Lojzetu na dvorcu Zemono.
Občinskih meja naj v turizmu ne bo
V Vipavski dolini se vse bolj zavedajo, da gost ne pozna občinskih meja, da se ne glede nanje turistične zgodbe in ponudbe prepletajo, to še posebej občutijo manjši ponudniki.
Simon Rosič, podžupan MO Nova Gorica je kot uspešen primer povezovanja navedel ustvarjanje somestja Nove Gorice in Gorice. Skupen projekt je denimo kandidatura Nove Gorice v sodelovanju z Gorico za Evropsko prestolnico kulture 2025. Tudi številne prireditve so dokaz sodelovanja, med njimi Kolesarska dirka po Sloveniji, Rally Nova Gorica, tek Ultra Trail Vipavska dolina, Tek treh vrhov, Ciklokros Nova Gorica ipd.
Vipavska dolina se mora na področju turizma povezovati tudi s sosednjimi območji, denimo Soško dolino in Krasom, je večkrat opozoril podžupan Simon Rosič. S tem se je strinjala tudi Ariana B. Suhadolnik, v.d. direktorice zavoda Turizem Miren-Kostanjevica, saj je območje te občine tako na robu Krasa kot Goriške. Menila je tudi, da bi s skupnim nastopanjem lahko pritegnili več turistov iz najbolj znanih in hkrati najbolj obremenjenih slovenskih turističnih središč.
Primer sodelovanja je tudi projekt Glocal Gourmet, ki ga skupaj izvajajo družba Hit in Biotehniška šola iz Šempetra pri Gorici s priznanimi italijanskimi chefi. Z njim želijo povezati lokalne kulinarične zgodbe in v kulinarični ponudbi uveljaviti lokalno pridelana živila in takšne pridelke, po katerih sta Goriška in Vipavska dolina posebej znani. Takšna posebnost je denimo goriški radič, katerega glavice spominjajo na vrtnice in dozori sredi zime.
Vinar Franc Vodopivec s kmetije Slavček iz vasi Potok pri Dornberku je poudaril, da je Vipavska dolina enotno eno-gastronomsko območje in da se tega vinarji dobro zavedajo. Na različnih sejmih in prireditvah se predstavljajo skupaj, enotno in tako bi se moral, je dejal, predstavljati ves turizem doline.
Goran Kodelja, župan Občine Vipava je dejal, da si v Vipavi prav tako želijo sodelovanje na področju turizma celotne Vipavske doline. Po njegovih besedah se v občini zavedajo, da je na njihovem območju še kar nekaj neizkoriščenih potencialov, denimo izvir Vipave ter vasi Goče in Slap. V obeh slednjih urejajo infrastrukturo in se pogovarjajo z ljudmi, kajti domačini se morajo zavedati, kakšen potencial predstavljajo njihove vasi.
Podžupan Simon Rosič je napovedal, da bo ena izmed osrednjih nalog novega Javnega zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina prav krovna promocija destinacije.
Naslovna fotografija: Janez Platiše