Leto 2021 je bilo na ljubljanskem letališču zaznamovano z okrevanjem povpraševanja po letih. Zaključilo se je s 430.943 potniki, kar je 47,6 % več kot leta 2020, so sporočili iz Fraporta Slovenija. Osrednji dogodek in velika pridobitev minulega leta je bila otvoritev novega, 23 milijonov evrov vrednega potniškega terminala
Tudi v minulem letu je bil letalski promet zaznamovan z omejitvami pri prehodih meja in z drugimi restriktivnimi ukrepi z namenom zajezitve epidemije koronavirusa. Kljub počasnemu sproščanju omejitev pri potovanjih doma in po svetu, sta se, predvsem v drugi polovici leta, povpraševanje in ponudba letov na ljubljanskem letališču krepila.
V najbolj prometnih mesecih (julij in avgust) je ljubljansko letališče s svetom povezovalo 17 rednih letalskih prevoznikov, pomemben delež prometa pa je bil poleti ustvarjen tudi s pomočjo čarterjev. Lansko leto je bilo na ljubljanskem letališču oskrbljeno 430.943 potnikov, kar je 47,6 % več kot leta 2020. Tovorni promet je z 28.383 tonami glede na leto 2020 poskočil za 22,6 %.
“Z okrevanjem prometa v drugi polovici leta smo zadovoljni, saj je bil prometni izkupiček ob koncu leta celo nekoliko večji od pričakovanj. Glede na trenutne napovedi letalskih prevoznikov se v letu 2022 nadejamo še smelejše rasti, česar se zelo veselimo. Ob zdajšnjih predpostavkah bomo v novem terminalu lahko pozdravili še enkrat več potnikov kot lani«, razvoj prometa komentira dr. Babett Stapel, poslovodna direktorica v Fraportu Slovenija.
Čeprav so se zdravstvene razmere od oktobra naprej spet slabšale, je obseg letenja v zadnjih mesecih leta ostal relativno konstanten, brez večjih, z epidemijo povezanih sprememb. »Da te pozicije v času, ko epidemija spet obrača svet na glavo, ne bi ogrozili, je še bolj kot kdaj koli nujno, da država podaljša shemo finančnih spodbud za zagotavljanje povezljivosti za letalske prevoznike«, poudarja Staplova.
Trenutno na ljubljansko letališče leti 12 rednih prevoznikov na 13 destinacij, napovedi letenja za poletno sezono (poletni vozni red 2022) pa so obetavne. Po zdajšnjih napovedih bo sezona postregla z nekaterimi novostmi in na ljubljansko letališče vrnila nekaj povezav, ki so bile prekinjene zaradi epidemije. Obstoječim povezavam naj bi se pridružile naslednje
- Transavia France z leti na pariško letališče Orly,
- Finnair z letenjem v Helsinke,
- Lufthansa v München,
- British Airways na London Heathrow,
- Iberia v Madrid,
- Windrose v Kijev in
- Israir v Tel Aviv
Osrednja pridobitev minulega leta je bil nedvomno nov potniški terminal, ki je svoja vrata odprl na prvi julijski dan. Z novim objektom so letališki potniki in zaposleni dobili 10.000 kvadratnim metrov novih površin.
Stari terminal delno še vedno ostaja v funkciji, zadnje posodobitve, ki ga bodo funkcionalno dokončno priključile novemu delu, pa bodo zaključene do konca januarja. S tem bo približno 23 milijonov evrov vredna naložba v novi terminal dokončno zaključena. Fraport Slovenija je od leta 2015, odkar je v lasti nemškega Fraporta, v razvoj in posodobitev osnovne letališke infrastrukture tako vložil že več kot 60 milijonov evrov.
Naslovna fotografija: foto Fraport Slovenija