Meni Zapri

Zmerna, a stalna rast slovenskega turizma

Cveta Potočnik – V letu 2024 je bilo v Sloveniji v primerjavi z letom 2023 zabeležena 6,3-odstotna rast prihodov turistov, kar skupno pomeni 6,58 milijona obiskovalcev. Število prenočitev se je na letni ravni povečalo za 4,5 odstotka, s čimer je Slovenija dosegla skupno 16,85 milijona prenočitev. Na osnovi teh podatkov sta na današnji novinarski konferenci Matevž Frangež, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport in Maja Pak Olaj, direktorica Slovenske turistične organizacije ocenila, da je bilo leto 2024 uspešno, slovenski turizem pa je po letu 2019 v celoti okreval. Za letos je mogoče pričakovati zmerno rast turizma.

Kot je dejal Matevž Frangež ostaja cilj slovenskega turizma izboljšanje kakovosti storitev in doživetij, zato da bi dosegli višjo dodano vrednost in lahko zagotavljali tudi višje plače v panogi, s tem pa pritegnili nove zaposlene in omilili pomanjkanje kadrov.

Po besedah Maje Pak Olaj beleži slovenski turizem dobre rezultate, ker naša ponudba ustreza spremembam v povpraševanju. V letu, ko je Slovenija okrevala hitreje kot evropski turizem, je denimo število prenočitev nemških gostov bilo za kar 29 odstotkov višje kot pred pandemijo. Pomemben je delež prenočitev hrvaških gostov, spodbudna je rast gostov iz vzhodno evropskih držav, pa denimo iz Francije in Luksemburga. Gostov iz Severne Amerike je bilo za četrtino več kot leta 2019, postopno pa se vračajo tudi gostje iz Azije.

Matevž Frangež, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarstvo, turizem in šport in Maja Pak Olaj, direktorica Slovenske turistične organizacije

Sliko o uspehu slovenskega turizma, je še dejala Maja Pak Olaj, dopolnjujejo številni kazalniki na področju kakovosti. Ocena gostoljubnosti domačega prebivalstva je visoka, raziskave o spletnem ugledu Slovenije pa kažejo, da ta presega povprečje primerljivih držav – Avstrije, Italije in Hrvaške. V raziskavi Svetovnega gospodarskega foruma Slovenija med 119 državami zaseda prvo mesto pri oceni indikatorja strategije znamčenja.

STO bo tudi letos zelo prisotna v digitalnem okolju, nadaljevala bo projekte trženja in promocije na tujih trgih in v Sloveniji, ki so se izkazali za uspešne, osrednja tema je Umetnost in kultura (zlasti Nova Gorica kot Evropska prestolnica kulture), na področju promocije kulinarike pa bodo vključili tudi trženje gostilen z blagovno znamko Gostilna Slovenija.

Ključni letošnji projekt je ustanovitev Nacionalnega informacijskega središča, v katerem bodo zbirali podatke za učinkovitejše spremljanje učinkov turizma, upravljanje turističnih tokov in digitalizacijo Zelene sheme slovenskega turizma. Pilotna faza je načrtovana za junij, ko bo 4. junija tudi potekala osrednja prireditev ob 30-letnici delovanja STO. 16. aprila 1995 je bil namreč sprejet sklep o ustanovitvi (predhodnika STO) Centra za promocijo turizma Slovenije, ustanovila sta ga Vlada in Gospodarska zbornica Slovenije.

Fotografije: Cveta Potočnik

Naslovna fotografija: Novinarska konferenca Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport ter STO, foto: Cveta Potočnik