Meni Zapri

Knez Albert testiral čoln na električni pogon slovenske izdelave, Greenline NEO EDrive

Matic Klemenc, 2. oktober 2018 – Pravkar je svoja vrata zaprla najbolj prestižna razstava plovil na svetu, Monaco Yacht Show, na katerem se je prvič predstavila tudi slovenska blagovna znamka inovativnih hibridnih, od letos pa tudi električnih plovil, Greenline Yachts, in sicer z njihovim najnovejšim 10-metrskim čolnom na električni pogon, Greenline NEO EDrive.

NEO bi zlahka bil spregledan med vsemi megajahtami, če ne bi bil za volanom sam knez Albert. Ne samo zato, ker je v primerjavi z razstavljenimi jahtami z 9,99 metri dolžine tako majhen, ampak tudi zaradi tišine, v kateri NEO EDrive pluje. Včasih tudi v navtiki velikost ni najpomembnejša stvar. NEO je namreč pokazal ekološki sredinec vsem dizelskim jahtam ki potrošijo stotine litrov nafte na uro.

Knez Albert na testni vožnji čolna Greenline NEO EDrive slovenske izdelave

Greenline NEO EDrive je prvo serijsko plovilo na svetu, ki ga poganjata dva električna zunajkrmna motorja. Monaški princ Albert velja za gorečega ambasadorja zelene energije in ohranjanja okolja, kar je dokazal že pred sedmimi leti, ko se je pred oltar pripeljal s hibridnim avtomobilom in v Monako pripeljal Formulo E, zdaj pa prebivalcem Monaka nudi do 30% subvencije za nakup električnih avtomobilov. “Znašli smo se pred izzivom. Vsak od nas mora narediti kar je v njegovi moči, da zajezimo podnebne spremembe. Prihodnost je zelena”, je komentiral knez Albert. Knez Albert se je tudi zapeljal z novim NEOm Edrive v času sejma v Monaku, obširnejši test pa si je zaželel kasneje v mesecu oktobru.

Pri Greenline Yachts veljajo za pionirje hibridnega pogona na plovilih za prosti čas. Splovitev prvega Greenline-a 33 s hibridnim pogonom dizelskega in električnega motorja sega v leto 2008. Če pogledamo nazaj, bi lahko rekli, da je bil leta 2008 hibridni pogon nekoliko pred svojim časom, zdaj pa je trg pripravljen za naslednji korak – izključno električni pogon. NEO predstavlja nov mejnik v evoluciji blagovne znamke Greenline Yachts in razvoju okolju prijaznejše plovbe. Slovenska blagovna znamka plovil z možnostjo hibridnega pogona Greenline Yachts je v zadnjih desetih letih v navtični industriji pridobila sloves nekakšne Tesle na morju, saj so na tem področju daleč pred konkurenco.

NEO EDrive je opremljen z dvema zunajkrmnima motorjema nemškega proizvajalca Torqueedo Deep Blue, ki premoreta po 80 KM, energija pa je shranjena v dveh visoko zmogljivih litijskih baterijah s po 30,5 kWh, prav takšnih, kot so vgrajeni v BMW-jevi seriji električnih vozil “i3”, kar zadostuje za 40 navtičnih milj (74 km) avtonomije pri ekonomični hitrosti 7 vozlov.

“Električni pogon na plovilih dosega vedno večji delež prodanih plovil in proizvajalci, ki bodo to v celoti prezrli, bodo na dolgi rok “splavali po vodi”,” je komentiral vodja prodaje pri Greenline Yachts Luca Meffle in dodal: “Vedno več kupcev se zaveda, da lahko prispevajo svoj del k ohranjanju okolja in razumejo, da moramo lepše ravnati z vodami, po katerih plujemo. Najsi bo na Floridi, v Avstraliji ali pa v Sredozemskem morju, povpraševanje po hibridnem in električnem pogonu je vsak dan večje”.

Celotna flota plovil blagovne znamke Greenline Yachts je opremljena s solarnimi paneli na strehi v standardni opremi, kar omogoča, da vsi gospodinjski aparati, ki so enaki kot smo jih vajeni od doma (230 voltov izmenične napetosti), delujejo brez prekinitev tudi takrat, ko niste privezani v marini in priklopljeni na električni priključek na pomolu. Edinstvena je tudi izkušnja, da 230-voltne vtičnice delujejo običajno – kot doma, tudi ko ste zasidrani v svojem najljubšem zalivu, ne da bi za to morali gnati dizelski generator, NEU EDrive pa dejansko polnite “rezervoar z gorivom”, medtem ko ste zasidrani in se kopate z družino ali prijatelji.

NEO ne skriva svojega družabnega karakterja, saj nudi obilico prostora. Kar 12 oseb se lahko udobno namesti v kokpitu in na sedežno garnituro v premcu, uživanje v morju pa z inovativno kopalno ploščadjo, kakršne do zdaj na čolnih z zunajkrmnimi motorji še nismo videli, pa še nikdar ni bilo varnejše in udobnejše. Kopalno ploščad je namreč moč spustiti vse do vodne gladine in celo malce pod njo, kar poleg udobnega dostopa do vode zagotavlja tudi stabilnost čolna in manjšo občutljivost na valove drugih plovil, medtem ko je čoln zasidran.

NEO je na voljo tudi z bolj tradicionalnimi motorji, in sicer parom zunajkrmnih bencinskih motorjev Mercury Verado, ki trenutno veljajo za najbolj ekološke bencinske motorje na trgu. Teh motorjev se bodo razveselili ljubitelji hitre plovbe, saj NEO s parom 300-konjskih agregatov poleti s kar 45 vozli.