Meni Zapri

Prihodni izzivi slovenskega turizma in posledice pandemije za panogo

Na Gospodarski zbornici Slovenije so organizirali tiskovno konferenco o izzivih prihodnosti v turizmu in o posledicah pandemije v tej panogi ter ob tem objavili naslednje sporočilo za javnost.

Slovenska turistična organizacija (STO) skupaj s slovenskim turističnim gospodarstvom pospešuje promocijske aktivnosti za zagon turizma ob ugodni epidemiološki sliki Slovenije. Ta je privedla do obsežnejšega sproščanja ukrepov za preprečitev okužbe z novim korona virusom in s tem odpiranja gostinskih in nastanitvenih dejavnosti ter druge turistične ponudbe po vsej državi. To je dobro izhodišče za začetek glavne poletne turistične sezone v Sloveniji, ki tudi tokrat postavlja v ospredje varna, zelena, aktivna, zanimiva doživetja, temelječa na nacionalnih standardih za zdrav in varen turizem v okviru znaka odgovornih potovalnih standardov Green&Safe.

STO skupaj s številnimi partnerji izvaja osrednjo vseslovensko motivacijsko kampanjo Zdaj je čas. Moja Slovenija. Njen cilj je navdušiti prebivalce Slovenije za oddih v Sloveniji in s tem spodbuditi okrevanje slovenskega turističnega gospodarstva. STO izvaja tudi različne aktivnosti na ključnih tujih trgih slovenskega turizma.

Simon Zajc, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo je za sporočilo za javnost zapisal: »Vse ugodnejše epidemiološke razmere so vladi omogočile sproščanje ukrepov za zajezitev epidemije in postopno odpiranje gostinsko-turistične dejavnosti, kar nas navdaja z optimizmom. Epidemija je dodatno spomnila na pomen slovenskega turizma za naše gospodarstvo, saj je v največji meri prizadela prav turizem in vse z njim povezane dejavnosti. Na ministrstvu smo se na to pravočasno odzvali in turizem vključili v prav vseh osem protikoronskih paketov vladnih ukrepov, s čimer smo ohranili tisti nujen utrip turistične panoge, ki je potreben za ponoven zagon panoge. V pripravi imamo interventni zakon za gospodarstvo in turizem, ki bo dodatno naslavljal izzive podjetij v turizmu, verjamemo pa, da bosta k živahni poletni turistični sezoni največ doprinesla precepljenost prebivalstva in upoštevanje visokih higienskih standardov. Če kdaj, potem je zdaj čas, da raziščemo vse tiste skrite kotičke naše Slovenije, ki jih doslej še nismo. Turistični boni so veljavni še do konca leta, zato bi bilo resnično škoda, da ostanejo neizkoriščeni. Svetu predstavljamo Slovenijo kot zeleno butično destinacijo za najbolj zahtevne goste – tiste, ki iščejo razgibana in aktivna doživetja in možnost, da se ustavijo za trenutek in se razvajajo. Vse to Slovenija ponuja tudi nam, Slovencem, zato preživimo del oddiha tudi doma.«

Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije (STO): »Evropska potovalna komisija v svojem zadnjem poročilu o kratkoročnih potovalnih namerah znotraj Evrope navaja, da je delež Evropejcev, ki nameravajo potovati v naslednjih šestih mesecih, trenutno na najvišji stopnji vseh raziskovanj in znaša 56 odstotkov. Evropejci si želijo na svojih potovanjih predvsem varnosti in zdravja ter miru in sprostitve. Na STO od začetka pandemije vzdržujemo stik s turisti in poslovnimi partnerji ter prilagajamo aktivnosti razmeram. Usmerjamo se na domači in na bližnje trge, digitalizirali smo poslovne dogodke in še bolj krepimo razvoj trajnostnih in edinstvenih doživetij. S številnimi promocijskimi aktivnosti predstavljamo privlačne produkte varnega,  zelenega in aktivnega turizma pod znakom odgovornih potovalnih standardov Green&Safe, ki ga uporablja že več kot 800 slovenskih ponudnikov.

Na domačem trgu smo skupaj s turističnim gospodarstvom že pričeli izvajati  vseslovensko motivacijsko kampanjo Zdaj je čas. Moja Slovenija., s katero želimo pritegniti prebivalke in prebivalce Slovenije k odkrivanju zanimivih kotičkov in ponudbe, kot so je lahko deležni le doma. Veseli me, da so tudi aktivnosti, izvedene na tujih trgih, vzbudile precej zanimanja za počitnice v Sloveniji in da lahko pričakujemo postopno povečanje števila tujih gostov. V nekaj dneh  pričenjamo globalno digitalno kampanjo I Feel Slovenia – My Way na ključnih trgih slovenskega turizma, sodelujemo pri mednarodnih športnih dogodkih in s športniki ambasadorji, v teku pa so številni virtualni kot tudi že prvi fizični poslovni dogodki. V letu Slovenije kot Evropske gastronomske regije  še posebej izpostavljamo gastronomijo, zato smo za uvod v intenzivnejšo promocijo izdelali gastronomski video, ki predstavlja vrhunske kuharske mojstre in njihov način trajnostne gastronomije. Za letošnje leto pričakujemo podobno število turistov kot lani, konkretni rezultati bodo odvisni od velikega števila dejavnikov, poleg precepljenosti populacije, splošne zdravstvene situacije in sproščanja omejitev tudi od varnostnih standardov na destinaciji, dostopnosti in privlačnosti ponudbe.

Konkurenca med ponudniki bo močna, vendar pa Slovenija že vrsto let razvija in nadgrajuje svojo zavezanost trajnostnemu in varnemu turizmu po meri sodobnega gosta, ki si želi avtentičnih butičnih doživetij daleč od množičnega turizma. Vesela sem, da je bilo v okviru nacionalnega certifikacijskega programa Zelena shema slovenskega turizma podeljenih že 163 znakov za trajnostni razvoj Slovenia Green. To je  dokaz, da zeleno in varno v Sloveniji ni le obljuba, ampak dejstvo. Zato verjamemo, da bomo relativno hitro pridobili zaupanje gostov in jih prepričali z odlično raznoliko ponudbo.«

Pripravil: Janez Platiše
Vir: STO, TV SLO

Naslovna fotografija, udeleženci novinarske konference: Marko Lenarčič, direktor Združenja Aktivna Slovenija, Iztok Altbauer, direktor Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč, Fedja Pobegajlo, direktor Turistično gostinske zbornice Slovenije, mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije, Simon Zajc, državni sekretar na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, Miha Kovačič, direktor Kongresnega urada Slovenije. Foto: Nino Verdnik