Meni Zapri

Čezmejni turizem je na globalni ravni lani že dosegel obseg iz leta 2019

Po podatkih inštituta IPK International, ki so jih objavili skupaj z Berlinsko mednarodno turistično borzo (ITB Berlin) – ta se je končana včeraj – je globalni turizem lani beležil visoko rast in je že dosegel obsega iz leta 2019.

V primerjavi z letom 2023 se je čezmejni turizem lani povečal za 13 odstotkov, v veliki meri zato, ker so se znova povečala poslovna potovanja in zaradi večjega števila potovanj Azijcev. Lani se je povečalo tudi število potovanj Evropejcev in Severnih Američanov, število je že preseglo tisto iz leta 2019. Naraščajoče cene ne vplivajo na željo ljudi do potovanj, tako da je tudi v letu 2025 raven povpraševanja za čezmejna potovanja velika.

Španija po številu prihod tujih gostov slej ko prej zaseda prvo mesto, sledijo ji ZDA, medtem ko je tudi povpraševanje po evropskih držav, vključno z Nemčijo, Francijo in Italijo, veliko. Med najbolj obiskanimi državami so tudi Mehika, Turčija, Velika Britanija in Avstrija.

Prvi motiv za potovanja so bile tudi lani počitnice, predvsem poletne počitnice in obiski mest. Povečalo se je tudi število poslovnih potovanj, najbolj izrazito v MICE segmentu, industrija poslovnih srečanj in dogodkov dosega že dvotretjinski delež poslovnih potovanj. Število tradicionalnih poslovnih potovanj se razmeroma počasi povečuje, kar je posledica novih poslovnih modelov in digitalizacije. Pomemben trend rasti pa beležijo poslovna potovanja povezana z zasebnimi prostočasnimi aktivnostmi.

Hoteli so še vedno prva izbira zaradi številnih storitev, vendar se povečuje tudi zanimanja za komercialni najem apartmajev in počitniških hiš. Več kot 90 odstotkov potnikov rezervira namestitev v naprej in raste delež rezervacij prek različnih portalov.

IPK tudi za letos ugotavlja, da je želja po čezmejnih potovanjih velika, cenjena so avtentična doživetja in kakovost.

Kongres v okviru borze opozoril ne velike spremembe v turističnem poslovanju

V kongresnem delu ITB so bile glavne teme megatrendi, kakršna sta trajnostni razvoj in digitalizacija, s posebnim poudarkom na številnih priložnostih, ki jih ponuja umetna inteligenca za plačevanje storitev, načrtovanje potovanj ter luksuzna potovanja in doživetja prilagojena posamezniku. Predstavilo se je 35 inovativnih rešitev podprtih z UI na področju trajnostnih potovalnih storitev, rezervacijskih sistemov, načrtovanja potovanj in na drugih področjih turizma.

Slovenija poudarila kulturna in umetniška doživetja

Na ITB Berlin se je, tako kot že leta doslej, predstavila tudi Slovenija, vsebinsko je bil poudarek na kulturnih in umetniških doživetjih. Pod okriljem Slovenske turistične organizacije (STO) se je predstavilo 27 destinacij, turističnih podjetij in ponudnikov.

Tradicionalno na borzi podeljujejo različne nagrade. STO je prejela šest nagrad za promocijske in trženjske projekt na tekmovanju Golden City Gate. Nagrade so na tem tekmovanju osvojili tudi projekti Turizma Ljubljana in Zavoda za turizem Šaleške doline oziroma Mestne občine Velenje. Bero nagrad je dopolnila destinacija Jeruzalem – Slovenija za razpršeni hotel, ki je osvojila prvo mesto na tekmovanju Green Destinations Top 100 Story Awards.

Vir: Messe Berlin in STO

Naslovna fotografija: Messe Berlin